Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@17:01:45 GMT

کمک 20 میلیارد ریالی خیرین در گلریزان ستاد دیه کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۸۷۸

کمک 20 میلیارد ریالی خیرین در گلریزان ستاد دیه کشور

به گزارش ایکنا؛ آیین گلریزان ستاد دیه کشور شب گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه، با حضور چهره‌هایی همچون علاءالدین میرمحمدصادقی، پیشکسوت عرصه اقتصاد و کارآفرینی، اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از نمایندگان مجلس در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرین شرکت‌کننده در سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه کشور با کمک 20 میلیارد و 100 میلیون ریالی خود زمینه آزادی 118 زندانی بدهکار مالی را فراهم کردند.

زندانیانی که با مبالغ جمع‌آوری شده در این آیین معنوی آزاد می‌شوند در شمار سرپرستان خانواده بوده و بخشی از بدهی آن‌ها با آورده محبوسان و بخشی نیز با گذشت شاکیان خصوصی تأمین شده است، لذا کمک‌های اهدایی خیرین در شب گذشته صرف مانده بدهی محکومان می‌شود.

سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ به روند برپایی جشن‌های گلریزان در ماه رمضان اشاره و بیان کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می‌شود. در سال ۹۷ سال به همت خیرین تعداد ۲۶۰ زندانی زن و هزار و ۶۷۲ محکوم مرد با مجموع بدهی بالغ بر ۱۵ هزار و977 میلیارد ریال از بنده حبس آزاد شدند.

وی با اشاره به این مطلب که با توجه به مشکلات ناشی از سیل امسال هیچ مراسم گلریزانی در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و ایلام برگزار نمی‌شود، گفت: در خصوص فعال‌ترین استان‌ها باید گفت امسال ۳۲ جشن گلریزان به میزبانی اردبیلی‌ها، 30 مراسم با همیاری مردم کرمان و ۲۸ آیین نیز با همت اقوام و طوایف ساکن در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

جولایی تصریح کرد: نیت ما از برگزاری جشن‌های گلریزان تنها جمع‌آوری وجوه شرعی یا کمک‌های نقدی خیرین نیست بلکه در برخی مناطق بیشترین هدف ما از برپایی این آیین‌ها آگاهی‌دهی نسبت به برخی قوانین و ارائه هشدار به جوانان و کارفرمایانی است که در معرض خطر حبس و بدهی‌های سنگین هستند.

وی آمار زندانیان غیرعمد در کشور که واجد شرایط ستاد دیه هستند را هشت هزار و ۶۴۲ زندانی برشمرد و گفت: محکومان مالی با هشت هزار و ۴۰۰ نفر بیشترین زندانی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تعداد زندانیان حوادث رانندگی را ۱۳۱ نفر، زندانیان حوادث کارگاهی را ۵۶ نفر، محکومیت‌های شبه عمد را ۵۶ نفر، بدهکاران مالی چک را شش هزار و ۲۶۹ نفر، بدهکاران مهریه را دو هزار نفر و بدهکاران نفقه را ۱۳۱ نفر اعلام کرد.

جولایی در رتبه‌بندی کشوری فارس را با هزار و ۲۷۷ زندانی دارای بیشترین تعداد زندانی غیرعمد و هرمزگان را با ۷۳ مبحوس دارای کمترین جمعیت زندانی غیرعمد اعلام کرد.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ این زندانیان با جرائم مالی غیراز کلاهبرداری ، نفقه، مهریه و دیه غیرعمد  دوران محکومیت خود را در زندان می گذراندند .
با کمک خیران گرمساری در روزهای آینده ۱۵ نفر زا زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش  خانواده های  خود برمی گردند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی