Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر به تشریح شرایط و نرخ حق بیمه زنان خانه دار پرداخت.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، منصور آتشی در این برنامه تلویزیونی گفت: بیمه زنان خانه دار از سال 88 اجرایی و در زمره بیمه های غیراجباری سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت و تمامی خانم های خانه دار بسته به نوع حمایتی که انتخاب می کنند با پرداخت حق بیمه می توانند از این بیمه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نوع بیمه اختیاری بصورتی است که فرد نباید در زمره بیمه اجباری قرار داشته باشد و اگر خانمی شاغل باشد، نمی تواند از این نوع بیمه استفاده کند.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی به بیان 3 نوع حمایت در بیمه زنان خانه دار پرداخت و اذعان داشت: زنان خانه دار با پرداخت 12 درصد نرخ حق بیمه می توانند از حمایت بازنشستگی این بیمه استفاده کنند.

آتشی افزود: پرداخت 14 درصد نرخ حق بیمه، حمایت مستمری فوت را علاوه بر بازنشستگی شامل می شود، یعنی اگر در حین بیمه پردازی حادثه منجر به فوت اتفاق بیفتد، بازماندگان واجد شرایط و فرزندان می تواند از مستمری بازماندگان استفاده کنند. امتیازی که این سازمان قائل شده این است که اگر پدر و مادر هر دو بیمه شده باشند و فوت کنند، فرزند می توانند از هر دو مستمری استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه زنان خانه دار با انتخاب نرخ حق بیمه 18 درصد کاملترین نوع حمایت را دریافت می کنند، گفت: پرداخت نرخ 18 درصد حق بیمه، علاوه بر حمایت بازنشستگی و مستمری فوت، مستمری ازکارافتادگی را در بردارد، یعنی اگر فرد دچار بیماری یا حادثه ای شود که قادر به اشتغال نباشد، به تشخیص کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی می تواند از آن پس، بدون پرداخت حق بیمه از مستمری ماهانه ازکارافتادگی کلی استفاده کنند.

آتشی تصریح کرد: مبالغی که در بدو بیمه پرازی انتخاب می شود تا زمان بازنشستگی به همین صورت ادامه پیدا می کند و قابلیت تغییر نرخ حق بیمه وجود ندارد و مبنای ارایه حمایت بازنشستگی برای تعیین مستمری قرار می گیرد.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان این مطلب گفت: تمامی این نرخها فاقد حمایت درمان هستند و اگر فردی بخواهد از حمایت درمان استفاه کند، باید در ازای هر یک دفترچه برای خود یا افراد تحت تکفلش مبلغی را به عنوان سرانه درمان پرداخت کند، که البته یکی از امتیازات این نوع بیمه است زیرا بسیاری از خانم های خانه دار مشمول حمایت درمانی از طریق بیمه همسر هستند.

آتشی سن استفاده از بیمه زنان خانه دار را حداقل 18 و حداکثر 50 سال ذکر کرد و افزود: اگر فردی بالای 50 سال باشد و قبلاً سابقه پرداخت حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی را داشته باشد، در ازای هر یک سال پرداخت حق بیمه، یک سال به شرط سنی اضافه می شود.

وی ادامه داد: افرادی که فاقد سابقه بیمه هستند، می توانند بین حداقل و حداکثر دستمزد نرخی را انتخاب کنند، اما افرادی که بیش از 5 سال سابقه بیمه در سازمان تامین اجتماعی دارند، میانگین دستمزدشان ملاک عمل قرار می گیرد و می تواند بین حداقل و میانگین دستمزد پرداخت حق بیمه در سال آخر مبلغی را انتخاب کنند.

آتشی حداقل سابقه برای بازنشستگی در بیمه زنان خانه دار را 20 سال و حداکثر 55 سال سابقه دانست و افزود: اگر مدت زمان بیمه پردازی بیشتر باشد، شرط سنی کاهش می یابد. افرادی که بالای 35 سال سابقه دارند بدون شرط سنی و بین 30 تا 35 سال سابقه با 45 سال سن بازنشسته می شوند.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی اذعان داشت: زنان خانه داری که بازنشسته شوند می توانند تمام حمایتهایی که یک بیمه شده عادی استفاده می کند، را دریافت کند، بجز کمک هزینه بیماری، بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، پروتز و اروتز، کمک هزینه ازدواج و کفن و دفن که این حمایتها وابسته به کارفرما است.

وی در پایان افزود: بیمه شدگان می توانند حق بیمه خود را از طریق سامانه غیرحضوری www.samt.ir بصورت ماهانه، فصلی، شش ماهه یا 12 ماهه پرداخت کنند.

گفتنی است؛ زنان خانه دار برای استفاده از این بیمه می تواند به نزدیکترین شعبه و کارگزاری محل سکونت خود مراجعه کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری