Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@17:36:24 GMT

لیگ امیدها، لیگی که باید راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۹۳۵۴

لیگ امیدها، لیگی که باید راه اندازی شود

لیگ حرفه ای در فوتبال ایران فقط در رده سنی آزاد برگزار می شود در حالی که در فوتبال حرفه ای با توجه به اهمیت فوتبال پایه و سازندگی، لیگ حرفه ای در رده های سنی زیر 23 سال، زیر 21 سال، زیر 19 سال، زیر 17 سال و... هم در جریان است.

به گزارش "ورزش سه"، البته سازمان لیگ، لیگ امیدها، جوانان و نوجوانان را هم برگزار می کند اما این لیگ ها بدون حضور تهرانی ها است و خیلی از تیم هایی که در لیگ برتر حاضر هستند در رده های سنی پایه حضور ندارند که این خلاف قوانین هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از الزامات فوتبال حرفه ای این است که باشگاه ها می بایست بخشی از بودجه جاری خود را صرف آکادمی کنند و در همه رده های سنی تیم داشته باشند.

 

لیگ برتر امیدهای کشور و لیگ برتر امیدهای تهران بازی ها در این رده سنی را دوپاره کرده است! طبیعتا در چنین شرایطی بهترین تصمیم الگوبرداری از فوتبال حرفه ای است. اینکه لیگ برتر فوتبال ایران در همه رده های سنی برگزار شود. به خصوص در رده سنی زیر 23 سال که مهمترین برهه برای انتقال بازیکن از پایه به بزرگسالان است. برگزاری لیگ برتر امیدها با حضور تیم هایی که در لیگ برتر حاضر هستند از همه مهمتر باشگاه ها را ملزم به سرمایه گذاری روی فوتبال پایه می کند و الزامی کردن این تصمیم به جای تراشیدن هزینه برای آنها موجب درآمدزایی برای باشگاه ها می شود. چون بازیکنان این رده سنی به سرعت می توانند نیازهای تیم را برطرف کنند که این یعنی کاهش هزینه ها و از همه مهمتر فروش این بازیکنان برای باشگاه ها درآمدزایی خواهد شد و به تازگی دیدید باشگاه استقلال با فروش الهیار صیادمنش به چه سود قابل توجهی دست یافت.

 

در فوتبال حرفه ای یک روز پیش از رویارویی تیم ها در لیگ حرفه ای تیم امید دو باشگاه به مصاف هم می روند. فوتبال ایران هم از این قانون خوب پیروی کند 16 تیم حاضر در لیگ برتر صاحب یک تیم امید خوب خواهند شد و می توانند به این تیم به چشم پشتوانه نگاه کنند و به سرعت صاحب یک سرمایه خواهند شد که به هیچ وجه راضی به از دست دادن آن نخواهند بود. فقط کافی است که فدراسیون فوتبال تیم های لیگ برتری را ملزم به راه اندازی تیم امید و حضور در لیگ برتر امیدهای کشور نماید. این بزرگ ترین خدمتی است که فدراسیون فوتبال می تواند به تیم های لیگ برتری داشته باشد. آنهم در روزهایی که به دلیل افزایش هزینه های جاری زندگی دستمزدها هم افزایش پیدا کرده است.

تیم امید ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم امید ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

سهمیه ایران در این فصل از رقابت‌های لیگ نخبگات آسیا ۱+۲ خواهد بود. از همین‌رو تیم‌های اول و دوم این فصل از لیگ برتر می‌توانند سهمیه مستقیم حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند.

شایعاتی مبنی بر اینکه سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان در اختیار تیم سوم لیگ‌برتر قرار می‌گیرد و قهرمان جام حذفی به سطح دوم لیگ قهرمانان صعود می‌کند شنیده می‌شد، اما مسعود روشنک مسئول جام حذفی فوتبال ایران بعد از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به صورت رسمی اعلام کرد که قهرمان این فصل از رقابت‌های جام حذفی به پلی‌اف لیگ نخبگان صعود می‌کند.

با این تفاسیر تیم سوم لیگ برتر فوتبال به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود