Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@23:20:07 GMT

احداث دو معبر 20 متری در محله چاهستانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۹۶۵۱

شهردار منطقه2 بندرعباس گفت: در سال‌جاری دو معبر 20 متری در محله چاهستانی‌های بندرعباس بازگشایی می‌شوند.به گزارش بلاغ،مهدی رنجبری صبح امروز در گفت گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: یک خیابان 20 متری از کنار مدرسه بلال و مسجد حمزه (ع) به طول 280 متر و خیابانی دیگر منتهی به بانک مسکن و بلوار جمهوری اسلامی به طول 1100 متر بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مسیر اجرای یک طرح با مالک 53 ملک در مسیر اجرای طرح توافقات لازم صورت گرفت و 50 درصد املاک تخریب شدند.

رنجبری خاطرنشان کرد: اجرای این خیابان تا هفته دولت به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

شهردار منطقه 2 بندرعباس گفت: در مسیر اجرای خیابان 20 متری دیگر هم 110 ملک قرار دارند و با مالک 48 منزل به توافق نهایی رسیده‌ایم و توافق با مالک 62 ملک دیگر باقی مانده است که تا دهه فجر این خیابان نیز آماده بهره‌برداری می‌شود. 

وی درخصوص اجرای خیابان 16 متری در این محله که به موازات خیابان 24 متری است؛ نیز تصریح کرد: اجرای این خیابان منوط به تامین منابع موردنیاز توسط راه و شهرسازی استان است.

رنجبری اظهار داشت: خیابان 24 متری به طول 980 متر را در سال گذشته با بازگشایی معبر و توافق با صاحبان املاک انجام دادیم.

شهردار منطقه 2 بندرعباس در پاسخ به این سؤال که چرا این خیابان 24 متری به طور کامل آسفالت نشده است و نیمه تمام رها شده است؛ هم خاطرنشان کرد: آسفالت، بدنه‌سازی، خیابان کشی، احداث دیوار حائل با راه و شهرسازی بود که اگر به عهده شهرداری گذاشته شده بود، به طور حتم در سال گذشته به پایان می‌رساندیم.

وی همچنین از اعلام آمادگی شهرداری برای حمایت از ساخت کانون فرهنگی در مسجد حضرت حمزه (ع) نخل پیرمرد محله چاهستانی‌ها خبرداد. 

رنجبری با اشاره به دیدگاهش نسبت توجه به امور فرهنگی در شهر و به خصوص مناطق حاشیه‌ای و بافت های فرسوده گفت: درصورتی‌که بر امور فرهنگی سرمایه‌گذاری و فرهنگ درست شود، مابقی امور اصلاح می‌شود. 

رنجبری در همین خصوص اظهار داشت: در سه سال اخیر فرهنگسرای دوراهی ایسینی و فرهنگسرای کاشانی در سه راه برق را فعال کردیم و فرهنگسراهای برکه‌گرد، سرای محلات نایبند شمالی و آیت‌الله غفاری، سالن «تی تووک» در پارک شهر بندرعباس به عنوان استانداردترین سالن استان را راه‌اندازی کردیم. 

70 درصد بافت فرسوده

شهردار منطقه 2 بندرعباس گفت: 70 درصد از منطقه 2 شهرداری بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. 

وی تصریح کرد: شهرداری البته آماده همکاری با مالکان بافت‌های فرسوده جهت نوسازی املاک‌شان هستند. 

رنجبری درخصوص قفل شدن نوسازی بافت فرسوده محله آیت الله غفاری(شهناز) بندرعباس به دلیل قیمت بالای اخذ سنداملاک محله که منجر به محرومیت ساکنان از تسهیلات نوسازی شده است؛ نیز گفت: براساس مصوبه شورای شهر، مبالغ اخذ می‌شود و شهرداری تصمیم‌گیرنده نیست. 

شهردار منطقه 2 بندرعباس افزود: البته تصمیم داریم با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت با بازگشایی معابر در این محله و... اقدام کنیم که از دو ماه آینده تجهیز کارگاه سرمایه‌گذار در این محله اجرایی می‌شود. 

وی تاکید کرد: البته در اجرای تمام طرح‌ها، منافع ساکنان در اولویت قرار دارد و توافق با ساکنان و مالکان در مسیر اجرای طرح براساس تهاتر با زمین، نقدی و کلید به کلید انجام می‌شود. 

کوهستان پارک پنجه علی(ع) 

رنجبری بابیان اینکه تاکنون در فازهای مختلف اجرای طرح‌ها در کوهستان پارک پنجه علی(ع) در شمال دوراهی ایسینی بیش از هفت میلیارد تومان هزینه شده است و جاده دسترسی خودرویی و پیاده‌روی اجرا و پیست اسب سواری نیز احداث شده است؛ اظهار داشت: دو مجموعه نهالستان و بوستان با کاشت نهال‌های مختلف در هفته معلم امسال نیز  با کاشت 300 نهال راه‌اندازی شد. 

وی از بهسازی و راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی دراین کوهستان پارک خبرداد و گفت: همچنین بدنبال جذب سرمایه گذار برای راه‌اندازی زیپ لاین در کوهستان پارک هستیم که نوسانات ارزی و گرانی‌ها، اجرای طرح‌های مان را دراین منطقه و مقطع زمانی با تعویق و کندی مواجه کرد. 

به گفته رنجبری در طرح توسعه کوهستان پارک، برنامه‌ریزی شده است که این منطقه را به سایت گردشگری و مکانی توریستی تبدیل کنیم. 

شهردار منطقه 2 بندرعباس گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان، شهدای گمنام در این کوهستان پارک دفن شوند و جانمایی لازم صورت گرفته است. 

وی با گلایه از عدم همکاری اداره برق در نصب انشعاب علیرغم گذشت چندماه از نصب تیر برق توسط شهرداری، افزود: شهروندان و زائران انتظار به حقی دارند که هرچه سریع‌تر مشکل برق و روشنایی این منطقه برطرف شود. 

احداث پارک 15 هکتاری

رنجبری از احداث پارک 15 هکتاری در اتوبان شهید رجایی بندرعباس به عنوان مهم‌ترین اولویت شهرداری در توسعه فضای سبز شهری خبر داد و اظهار داشت: در سال‌جاری این پارک با کاشت درختان بومی، احداث فضای بازی، نورپردازی و... آغاز می‌شود و در سال‌های آتی مساحت این پارک به دوبرابر افزایش می‌یابد. 

شهردار منطقه 2 بندرعباس گفت: مساحت پارک شهید دباغیان در بندرعباس 11 هکتار است که پارکی که احداث می‌کنیم، از پارک شهید دباغیان بزرگتر خواهد شد. 

وی از بهره‌برداری از پارکی به مساحت 12 هزار مترمربع در مسکن مهر مهرآوران بندرعباس در هفته دولت سال‌جاری خبرداد. 

رنجبری بازگشایی خیابانی از فرهنگسرای دوراهی ایسینی به سمت اتوبان شهید رجایی، احداث پارک صدف در کنار پارکینگ صدف در ساحل بندرعباس، احداث زمین ورزشی ساحلی در روبروی تصفیه‌خانه دوراهی ایسنی، احداث مجموعه ورزشی زیباشهر، بهسازی میدان امام(ره)، بهسازی فضای سبز و زمین ورزشی محلات، پیاده‌روسازی، رفع نقاط آبگیر، بهسازی بازار و... را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری شهرداری منطقه 2 بندرعباس نام برد. 

شهردار منطقه 2 بندرعباس تاکید کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی را در مساجد، با بسیج و آموزش و پرورش و... در حوزه‌های مختلف ازجمله آموزش حقوق شهروندی و... را اجرا می‌کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود

شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲ تهران از بازگشایی اتوبان شهید خرازی به‌زودی خبر داد.

به گزارش ایسنا، از ساعت دو نیم بامداد گذشته، در پی بارش باران، بخشی از کوهی که در محدوده اتوبان شهید خرازی قرار دارد؛ ریزش کرده و گل و لای به وسط اتوبان سرازیر شده است.

محمد شاهین خواه شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲ تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: به علت بارش شب گذشته، متأسفانه حجم بسیار زیادی از گل و لای دیواره کوه معبر اتوبان شهید خرازی به معبر اصلی نفوذ کرده است.

وی افزود: از ابتدای وقوع این حادثه، همکاران من در محل حضور داشته اند و همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات انجام می کنند.

شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲ تهران ادامه داد: در مجموع ۱۰۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۴ دستگاه کامیون و ۸ دستگاه لودر در محل در حال فعالیت هستند.

شاهین خواه گفت: بخش زیادی از این گل و لای از محل خارج شده و معبر به‌زودی بازگشایی می شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان