Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:17:39 GMT

هفت درصد از خوراک پالایشگاه شازند به نفت کوره تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۴۳۳

هفت درصد از خوراک پالایشگاه شازند به نفت کوره تبدیل می شود

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند استان مرکزی گفت: هفت درصد از خوراک این واحد پالایشگاهی به نفت کوره تبدیل می شود.

«علیرضا امین» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پالایشگاه شازند با بهره گیری از فناوری منحصر به فرد کمتر از هفت درصد خوراک خود را به نفت کوره تبدیل می کند در صورتی که در دیگر پالایشگاه ها بیش از 20 درصد خوراک نفت کوره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوراک روزانه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بیش از 250 هزار بشکه نفت خام است و بهبود بهره وری و مصرف باهدف رعایت بیشتر الزامات زیست محیطی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اظهار داشت: روزانه بیش از 17 میلیون لیتر بنزین و 12 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در این واحد پالایشگاهی تولید می شود که این محصولات به دلیل کیفیت بالا در استان تهران، البرز و مرکزی مصرف می شود.
امین اظهار داشت: پنج میلیارد و 200 میلیون لیتر بنزین یورو 4 پارسال در این واحد پالایشگاهی تولید شد که این حجم تولید بیش از 20 درصد بنزین مصرفی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: 230 میلیون لیتر بنزین سوپر، 430 میلیون لیتر نفت سفید و چهار میلیارد لیتر گازوئیل نیز سال گذشته در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بیان کرد: یک میلیون و 200 هزار متر مکعب گاز مایع نیز در این واحد پالایشگاهی تولید و برای مصرف به نقاط مختلف کشور ارسال شد.
وی افزود: 500 تن پروپیلن، 400 تن گوگرد گرانول، 2 هزار تن گاز مایع، 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، 13 میلیون لیتر نفت گاز یورو 4 و چهار میلیون لیتر نفت کوره به صورت روزانه در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید می شود.
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع نفت و گاز پالايشگاه شازند نفت كوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، صمد بهزاد در بازدید شاهین رستم‌پور مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذور سبزی و صیفی‌جات در این شرکت انجام شده است.
وی تاکید بر لزوم فراهم شدن فضای مناسب و بستر علمی در تولیدات زراعی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: این مجتمع اقتصادی به دنبال تحقق تولید محصولات کشاورزی پول‌ساز با راندمان بالا بوده و این امر را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان این که در کنفرانس کشاورزی اوراسیا مقرر شد که ایران بذر مورد نیاز کشور‌های منطقه را تامین کند و مقدمات آن در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، با دعوت از کارشناسان و تولیدکنندگان اوراسیا، توان مجتمع عظیم ملی کشت و صنعت مغان را در زمنیه تولید بذر به صورت شایسته معرفی خواهیم کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز در این بازدید با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشت و صنعت مغان در زمینه‌های مختلف گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید بذر، ارقام جدیدی را معرفی کرده و با جایگزینی ارقام پربازده و اقتصادی، عملکرد تولیدی این شرکت را افزایش دهیم.
شاهین رستم‌پور آینده کشاورزی ایران را منوط به فراهم شدن بستر تولیدات پایه، علمی و فعالیت تحقیقاتی مجتمع‌‎هایی مانند کشت و صنعت مغان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در این بنگاه اقتصادی بزرگ استان اردبیل، می‌توان نهال‌های خوبی را در این شرکت تولید و به باغات کل کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به آینده درخشان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حوزه تولید بذر و نهال اظهار کرد: کشت و صنعت مغان با همکاری متخصصان بین‌المللی بذر به زودی تولید بذر محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو، هندوانه، ملون و لوبیا را شروع خواهد کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: پس از آزمایش اولیه و تایید لاین برای سال آتی و معرفی برند مشترک می‌توان بازار خوبی را در زمینه تولید بذر برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فراهم و از واردات بذور مختلف جلوگیری کرده و بازار داخلی را با بذور تولیدی برند مغانه تامین کرد.
رستم‌پور سرمایه‌گذاری در بخش تولید بذر را دارای سود کلان عنوان و تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت مغان می‌تواند با برنامه‌ریزی پنج ساله در امر تولید بذور صیفی و نهال، چند برابر تولیدات فعلی خود سود کسب کند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم