Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:04:08 GMT

کوسه های آبهای اطراف جزیره کیش خطری ندارند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۵۶۴

کوسه های آبهای اطراف جزیره کیش خطری ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم محمدی با اشاره به اینکه روز گذشته انتشار تصویر کوسه‌ها در آب‌های اطراف جزیره کیش در فضای مجازی موجب نگرانی برخی گردشگران و ساکنان شده بود با تاکید بر بی خطر بودن این کوسه‌ها گفت: این تصاویر مربوط به سایت حفاظت شده در بخش شرقی جزیره کیش بود که ویژه زاد آوری کوسه است.

وی با تاکید بر بی خطر بودن این کوسه‌ها افزود: این کوسه‌ها از ماهی‌های کوچک‌تر تغذیه می‌کنند و به هیچ وجه برای انسان‌ها تهدید یا خطری محسوب نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ساکنان و گردشگران می‌توانند با خیال آسوده از تفریحات دریایی و زیبایی‌های ساحلی کیش لذت ببرند.

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از توجه ساکنان و گردشگران جزیره کیش به حفظ محیط زیست ارزشمند این جزیره مرجانی در بخش ساحل و خشکی تصریح کرد: با وجود توسعه و ساخت و ساز در نقاط مختلف جزیره کیش و افزایش شمار ساکنان و گردشگران در این منطقه آزاد، وجود زیستگاه‌های حفاظت شده در بخش‌های مختلف ساحل بیانگر تلاش سازمان منطقه آزاد در حفظ گونه‌های ارزشمند دریایی و محیط زیست جزیره کیش است.

وی افزود: حضور تعداد این کوسه‌ها ی بی خطر در آب‌های اطراف کیش نشان می‌دهد که این آبزیان از جانب ساکنان و گردشگران احساس خطرنکرده و همین امنیت آب‌های ساحلی کیش آنها را به شناو زاد و ولد در این منطقه ترغیب کرده است.

کد خبر 4615778

منبع: مهر

کلیدواژه: مریم محمدی محیط زیست هرمزگان جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان