Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:30:16 GMT

تغییرات آب و هوایی سرعت رشد درختان را زیاد می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۸۰۴

تغییرات آب و هوایی سرعت رشد درختان را زیاد می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازساینس دیلی، هنگامیکه سخن از تغییرات آب و هوایی به میان می‌آید اصولاً خبر خوبی نیست. اما به نظر می‌رسد این تغییرات حداقل در رشد درختان تأثیری مثبت داشته است.

تحقیقی جدید نشان می‌دهد رشد کاج Dahurian در جنگل‌های شمال چین در بازه زمانی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۴۰ سال قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق حلقه‌های رشد درختان بررسی شد. دانشمندان متوجه شدند کهن‌ترین درختان بیشترین میزان رشد را داشته‌اند. درختانی که عمرشان بیش از ۴۰۰ سال بود، طی ۱۰ سال مذکور ۸۰ درصد سریع‌تر رشد کرده بودند و از سوی دیگر سرعت رشد درختان جوان‌تر از ۲۵۰ سال نیز بین ۱۱ تا ۱۳ بیشتر شده بود.

افزایش سرعت رشد با افزایش دمای خاک مرتبط است. این شاخص در کوتاه مدت برای درختان سودمند است اما در بلند مدت جنگل‌ها را ویران می‌کند. به عبارت دیگر افزایش دمای خاک از عمق لایه منجمد دائمی زمین می کاهد در نتیجه ریشه درخت گسترده‌تر می‌شود و مواد مغذی بیشتری از خاک دریافت می‌کند.

اما به هر حال اگر این روند ادامه یابد، لایه منجمد دائمی زمین زیر درختان به تدریج از بین می‌رود. در نتیجه کل اکوسیستم در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد.

شیان لیانگ ژانگ یکی از کارشناسان در دانشگاه کشاورزی شنیانگ چین می‌گوید: از بین رفتن کاج‌ها یک فاجعه برای اکوسیستم جنگل در این منطقه به حساب می‌آید.

کد خبر 4615587 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی قطع درختان حفظ محیط زیست چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز محتمل خواهد بود.

امروز با تغییر سوی جریانات افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی، طی امروز از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

سامانه همرفتی تا روز جمعه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود. همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.


باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت