Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:29:47 GMT

اتحاد و همدلی رمز آزادسازی خرمشهر بود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۹۲۲

اتحاد و همدلی رمز آزادسازی خرمشهر بود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اتحاد و همدلی رمز اصلی پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بود.

به گزارش ایرنا ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام دارد، افزود: امروز هم این روحیه باید بین مردم تقویت شود تا فلسفه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به نقش جوانان و نوجوانان به عنوان اصلی ترین جامعه هدف انقلابی گری، ادبیات دفاع مقدس باید با ابزار نوین فرهنگسازی شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ترویج روحیه ایثار و شهادت با توجه به تهدیدهای همه جانبه دشمن بین جوان و نوجوان مشتی محکم بر چشم طمع استکبار جهانی است که باید به آن توجه شود.
وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها را در تحقق این مهم اجتناب ناپذیر دانست و افزود: باید در نظر داشت که محور اصلی ایام منتهی به دفاع مقدس باید جوانان و نوجوانان باشند.
خوش خبر گفت: با توجه به روحیه ولایتمداری مردم هیچگونه صدمه ای به مملکت وارد نخواهد شد اما بصیرت و آگاهی و حضور ما در صحنه بیانگر اقتدار کشور است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان ها با قوت برگزار شود گفت: فرمانداران و بخشداران برنامه ها را براساس نگاه بومی منطقه تنظیم کنند زیرا هر شهرستان از ظرفیت خاصی برخوردار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی را به انجام کار گروهی و تیمی دعوت کرد و افزود: اگر برنامه ها منسجم و تجمیع شوند، اثرگزاری بهتری خواهند داشت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم گفت: رزمندگان استان نقش تاثیرگذاری در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر داشتند به طوری که از سه گردان حاضر در این عملیات شهدا و جانبازان زیادی تقدیم نظام و انقلاب شد.
محمدرضا فخر با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که «دوران دفاع مقدس برای ملت ایران ظرفیت و موقعیتی یود که ملت جوهره و ظرفیت خود را نشان داد» افزود: دفاع مقدس زمینه ساز اقتداری بود که هم اکنون شاهد آن هستیم.
وی با اشاره به این کلام امام خمینی (ره) که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یادآور شد: گرامیداشت سالروز این واقعه مهم تاثیر مثبتی بر ترویج و افزایش روحیه ایثار و شهادت خواهد داشت.
فخر با بیان اینکه از یکم تا چهارم خرداد، آزادسازی خرمشهر گرامی داشته می شود اظهار داشت: رسانه، دفاع مقدس و مقاومت، روز شهدا و ایثارگران، روز مقامت، ایثار و ولایتمداری و روز دزفول و مقاومت از مهمترین عناوین این ایام خواهد بود.
وی بازخوانی کارکرد رسانه، تجمع بزرگ نیروهای مسلح، مراسم محوری گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، نشست های بصیرتی، شب شعر، برپایی نمایشگاه، خاطره گویی، دیدار با خانواده شهدا و غبار روبی مزار شهدا را از محوری ترین برنامه هایی عنوان کرد که در این ایام برگزار خواهد شد.
فخر افزود: طبق دستور ستاد کل نیروهای مسلح سالروز آزادسازی خرمشهر امسال با شعار 'ما پیروزیم' برگزار خواهد شد.
سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس (سال 1361) روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس سوم خرداد بزرگداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد