Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:14:45 GMT

سی ان ان:حادثه فجیره می تواند به مناطق دیگر هم سرایت کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۹۲۵

سی ان ان:حادثه فجیره می تواند به مناطق دیگر هم سرایت کند

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: حادثه بندر فجیره هشدار به دولت هایی است که از تنش با ایران حمایت می کنند و اینکه نباید تنها نگران تنگه هرمز بود بلکه چنین رخدادهایی می تواند به دیگر مناطق از جمله دریای عمان نیز گسترش یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'جان دفتریوس' خبرنگار بخش انرژی سی ان ان از ابوظبی در ارتباط با حادثه بندر فجیره و اهمیت این بندر به این شبکه خبری گفت: این بندر در بخش جنوبی تنگه هرمز قرار دارد، تنگه ای که پهنه ای حدود 70 مایل (بیش از 126کیلومتر) دارد و تاسیسات نفتی آن به منظور دورماندن از تنش های منطقه ای و پس از جنگ ایران و عراق، اشغال کویت در سال 1990میلادی و جنگ دوم خلیج فارس در سال 1991 برای ساخت آن برنامه ریزی شد؛ نفت ابتدا با خط لوله از ابوظبی به این بخش از امارات منتقل می شود و سپس توسط سوپر نفتکش هایی که ظرفیت حمل میلیون ها بشکه نفت را دارند، دراین بخش از آب های عمان حمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار سی ان ان ادامه داد: تصور می کنم این حادثه از سوی کسانی که آن را طرح ریزی کردند به معنای نشانه ای است به آنهایی که از تنش با ایران حمایت می کنند، ترجمان آن بدین معناست که شما نباید تنها نگران تنگه هرمز باشید بلکه می تواند وسیع تر بوده و به دریای عمان نیز تسری پیدا کند.
دفتریوس افزود: این موضوع البته متوجه آمریکا می شود که تجهیزات نظامی گسترده ای به خلیج فارس گسیل داشته و عربستان سعودی و امارات که بخصوص از ادامه فشارها بر ایران حمایت می کنند.
به گزارش ایرنا، شبکه المیادین روز گذشته (یکشنبه)، وقوع انفجار در بندر الفجیره ناشی از آتش سوزی در تعدادی از تانکرهای ذخیره سوخت روی داد.
درهمین حال 'سیدعباس موسوی' سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه 22 اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد.
وی با اشاره به تاثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.
بندر الفجیره در ساحل دریای عمان مهمترین بندر صادرات نفت امارات است که روزانه تا یک میلیون و 800 هزار بشکه از آن صادر می شود.

اروپام **1302**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تنگه هرمز درياي عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی