Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:02:29 GMT

نخست وزیر سوریه: عملیات آزادسازی ادلب آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۰۹۵

نخست وزیر سوریه: عملیات آزادسازی ادلب آغاز شده است

تهران - ایرنا - «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه اعلام کرد که آزادسازی استان «ادلب» از دست گروههای تروریستی آغاز شده و به زودی این استان نیز روی امنیت و آرامش را خواهد دید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «سوریه نیوز»، خمیس که در پارلمان سوریه سخنرانی می کرد، افزود: ادلب با وجود گستردگی حضور تروریست ها و توطئه های شرورانه غرب، آزاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی مناطق شرق کشور هم که از کنترل دولت خارج هستند، به زودی به سیطره ارتش سوریه در می آید.
نخست وزیر سوریه در ادامه صحبت های خود به جنگ اقتصادی غرب علیه کشورش اشاره کرد و گفت: غرب به سرکردگی آمریکا جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه سوریه آغاز کرده و می خواهد از این طریق اقتصاد کشور ما را ویران کند، اما با بازگشت امنیت، ثبات و شروع فعالیت شمار زیادی از کارخانه ها، وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته است.
وی ادامه داد: تحریم غرب و آمریکا علیه اقتصاد سوریه به نوبه خود یک نبرد است و می طلبد که برای رویارویی با آن، اقداماتی فوری و بلند مدت اتخاذ شود.
سوریه هم اکنون با بیش از بیست بسته تحریمی از سوی آمریکا و اروپا مواجه است . به موجب یک بند از این تحریم ها، هرکس یا هرنهادی با دولت سوریه مبادله تجاری و اقتصادی داشته باشد، شامل تحریم آمریکا و کشورهای غربی خواهد شد.
به تازگی ارتش سوریه با هماهنگی روسیه عملیات آزادسازی استان ادلب را از وجود تروریست ها آغاز کرده است. تاکنون ارتش سوریه شمار زیادی از مناطق و شهرک های شمال استان «حماه» در مجاورت استان ادلب را آزاد کرده است.
ترکیه هم با اشاره به عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه اعلام کرد: دولت دمشق باید حملات خود به شمال سوریه را متوقف کند، این حملات، امنیت مناطق حایل و نقاط بازرسی ارتش ترکیه در این مناطق را به خطر انداخته است.
گفته می شود که هم اکنون 146 هزار تروریست که برخی از آنها سوری هستند و شمار زیادی از آنها تروریست هایی از 60 کشور جهان می باشند در شمال غرب سوریه در استان ادلب و شمال حماه و غرب حلب حضور دارند.
پیش از حمله ارتش سوریه به این منطقه برای آزادسازی آن، ترکیه از بیم یا بهانه گسیل شدن میلیون ها آواره، از روسیه خواست به آنکارا برای جداکردن تروریست ها از مخالفان و حل و فصل اوضاع ادلب با کمترین هزینه فرصت بدهد.
«ولادیمیر پوتین» نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد منطقه ای حائل اطراف ادلب تشکیل شود و پلیس نظامی دو کشور در آن به گشت زنی بپردازند و در مدت زمانی مشخص ترکیه با خارج کردن ادوات و تسلیحات سنگین نظامی کار را به سرانجام برساند.
با گذشت زمان ترکیه نتوانست طبق زمانبندی پیش برود، بنابراین از روسیه زمان بیشتری خواست، پوتین اگر چه تقاضای «رجب طیب اردوغان» را رد نکرد، اما گفت که وضعیت نمی تواند تا ابد این گونه باشد و باید تکلیف مشخص شود.
استان ادلب با بیش از سه میلیون نفر جمعیت اکنون تنها کانون تجمع تروریست ها و مخالفان دولت قانونی سوریه است.
خاورم**9208**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه آزادسازي ادلب تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است