Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحویل بیش از ۵ هزار تُن شکر به کارخانه قند شیروان، هزینه کرد ۸.۵ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه های عشایری شیروان و برگزاری نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد سرخط خبرهای امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت است.

امین رضا مرآتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: کارخانه قند شیروان 60 میلیارد ریال بدهی بانکی دارد و در مقابل بابت یارانه تولید 210 میلیارد ریال از دولت مطالبه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیروان با بیان اینکه هم اینک بیش از 370 نفر در دو نوبت کاری در کارخانه قند شیروان کار می کنند، افزود: این کارخانه به عنوان یک واحد بزرگ صنعتی در استان، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار دارد.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین 1337 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند 1377 در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و
این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

 

 

۸.۵ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه های عشایری شیروان هزینه شد
رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با اجرای بخشی از عملیات احداث راه های عشایری این شهرستان از سال گذشته تاکنون ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شد.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه با اجرای بخشی از عملیات احداث راه های عشایری این شهرستان از سال گذشته تاکنون ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شد، گفت: این طرح در محور عشایری قلعه حسن به دره بردر در این شهرستان اجرایی شده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با اتمام این طرح 220 خانوار مشتمل بر 847 نفر از جمعیت عشایر این منطقه از خدمات آن برخوردار شدند.

وی افزود: با توجه به طولانی بودن مسیر عشایر که باید از قوچان و باجگیران عبور می کردند و از سویی برقراری ارتباط آسان عشایر شیروان، احداث این پروژه در برنامه قرار گرفت.

 


بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شیروان اجرا می شود

رییس اداره مخابرات شیروان گفت: با پیگیری انجام شده، تا پایان تابستان امسال بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در شیروان اجرا شده و پوشش اینترنت و تلفن همراه در روستاهای این شهرستان به ۹۰ درصد می رسد.

ابراهیم کاظم زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان پوشش کنونی اینترنت در نواحی روستایی این شهرستان را 50 درصد و پوشش شبکه همراه روستایی را نیز 70 درصد ذکر کرد.

رییس اداره مخابرات شیروان، میزان واگذاری تلفن همراه در این شهرستان را بیش از 174 هزار شماره ذکر کرد و افزود: مجموع مشترکان تلفن ثابت و همراه این شهرستان 219 هزار و 325 مورد و ضریب نفوذ تلفن 150 درصد است.

کاظم زاده افزود: هم اینک شمار روستاهای برخوردار از ارتباط مخابراتی در شیروان به 145 روستا رسیده و تاکنون 29 دفتر آی.سی.تی در نقاط روستایی این شهرستان راه اندازی شده است.

 

برگزاری نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، از برگزاری نشست های تخصصی با محوریت مرمت، باستان شناسی و بررسی چالش ها و فرصت های میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار داشت: این نشست های تخصصی با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان استانی و به مناسبت هفته میراث فرهنگی در محل تالار عمارت مفخم برگزار می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، افزود: چالش ها و فرصت های میراث فرهنگی، گزارش فعالیت های مطالعاتی و مرمتی کاروانسرای قلی، معرفی و نگهداری بافت تاریخی روستایی، گزارش فعالیت های مطالعاتی و مرمتی مجموعه سبزه میدان، از جمله موضوعاتی است که در این نشست ها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: همچنین گزارش 6 فصل کاوش های بین المللی باستان شناسی در محوطه تاریخی ریوی و گزارش 9 فصل کاوش های باستان شناسی در شهر تاریخی بلقیس اسفراین نیز از دیگر موضوعات این نشست های تخصصی است.

 

حمایت از کالای ایرانی، تنها به اقدامات نمایشی منوط نشود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رهبری حمایت از کالای ایرانی را مورد تأکید قرار می‌دهند، گفت: باید این حمایت به معنای واقعی صورت گیرد نه اینکه تنها به اقدامات نمایشی بسنده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز دوشنبه در نشست با شماری از مسئولان استانی، با تأکید بر حمایت مناسب از بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، گفت: متأسفانه در کشور ما خصوصی‌سازی به‌خوبی اجرایی نشده و جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده است.

وی افزود: مثلاً در بحث خودروسازی به دلیل عدم حمایت از بخش خصوصی رشد چندانی نداشته‌ایم، در حالی که اگر بخش خصوصی به معنای واقعی وارد این عرصه می‌شد و رقابت شکل می‌گرفت بدون شک وضعیت خودروسازی کشور بسیار بهتر از شرایط فعلی بود.

آیت‌الله یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازی به یک فاجعه در کشور تبدیل شده، به‌گونه‌ای که نه مردم و نه مسئولان از وضعیت موجود رضایت ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه نسخه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب درمان بسیاری از دردهای اقتصادی موجود در کشور ازجمله وضعیت اسف‌بار خودروسازی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری اقتصاد رفاقتی و ریاضتی نیست، بلکه اقتصادی است که همه با هم در میدان کار برای رونق تولید در بخش‌های مختلف کار می‌کنند.

 

اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی برای تعمیر و تجیهز مجتمع های فرهنگی و هنری برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز دوشنبه ( 23 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری امسال پرداخت و گفت: امسال 11 جشنواره در حوزه های شعر، هنرهای تجسمی، نمایشی، فیلم و عکس در نظر گرفته شده که همچون قبل، رویکرد شهرستان محوری در اجرای جشنواره ها مدنظر است.

وی، به برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات و نخستین جشنواره فیلم روستا و عشایر اشاره کرد و با بیان اینکه فراخوان جشنواره فیلم روستا و عشایر اسفندماه سال 97 صادر شد، افزود: تاکنون 142 اثر از 28 استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است و علاقه مندان تا 15 خرداد فرصت ارسال آثار را دارند.

فرخنده، احداث ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد و مجتمع فرهنگی و هنری راز را از پروژه هایی اعلام کرد که امسال کلید خواهد خورد و افزود: پلاتو شیروان هم که در مجتمع شهید امانی مستقر شده با اعتبار 350 میلیون تومان اعتبار، تجهیز شده است.

وی در خصوص واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی هم خراسان شمالی را جزو سه استان برتر کشور معرفی کرد و گفت: سال گذشته برون سپاری مدیریت هفت مجتمع فرهنگی و هنری به نتیجه رسید و امسال بنا داریم مدیریت نگارخانه را هم به بخش خصوصی واگذاری کنیم.

 

اجرای آیین جزء خوانی قرآن کریم در ۲۸ مسجد محوری
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ۲۸ مسجد محوری استان، فضای این استان به نسیم کلام وحی عطرآگین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و استقبال مردم روزه‌دار از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان در ۲۸ مسجد محوری این استان در حال برگزاری است و رأس ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه استانی سیما نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

وی افزود: با عنایت به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و درخواست معظم له مبنی بر راه‌اندازی و تکثیر جلسات قرآن، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم این‌گونه مراسم و محافل قرآنی را در ماه‌های دیگر سال هم گسترش دهیم تا همواره فضای خانواده و جامعه به عطر شمیم قرآن معطر بماند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: آموزش و تربیت مربیان قرآن و اعزام ایشان به مجالس قرآن خانگی و همچنین ترغیب فعالان قرآنی برای تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی ازجمله کارهایی است که در این زمینه در حال پیگیری و انجام است.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان برجام نمایشگاه قرآن نماز جمعه جزء خوانی قرآن کریم اصفهان ماه مبارک رمضان قرآن کریم خبرگزاری کارخانه قند شیروان بسته خبری مجتمع فرهنگی و هنری فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم

امام‌جماعت مسجد المهدی فاز ۵ جنوبی با گلایه از قطع گاز و تعطیلی مسجد گفت: گاز برای مصارف مسجد جزو نیازهای اساسی و ضروری است و در حال حاضر هیچ مسئولی جوابگو نیست و ما هم قادر به پرداخت قبض ۳۰ میلیون تومانی نیستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، مسجد المهدی واقع در فاز 5 جنوبی پردیس، تنها مسجد این محدوده است که از سال 1401 توسط شرکت عمران پردیس تحویل اداره اوقاف شهرستان پردیس شده است.

مسجد المهدی تنها مسجد موجود در فاز 5 جنوبی است که در کانون اصلی منطقه و مورد توجه مردم قرار گرفته و بسیاری از مراسم‌ و آئین‌های جشن، شادی و عزاداری در مناسبت‌های مختلف در آن برگزار می‌شود.

تحویل مسجد به اوقاف در حالی که نیمه‌کاره بود

در پی صدور اخطار اداره گاز شهرستان پردیس مبنی بر قطع گاز به دلیل بهای سنگین و عقب‌افتاده مسجد، روز گذشته گاز مسجد قطع و مورد اعتراض اهالی و ساکنان فاز 5 مسکن مهر قرار گرفت. در این خصوص حجت‌الاسلام مهدی نایب زاده امام‌جماعت مسجد المهدی فاز 5 جنوبی مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس، با ابراز گلایه از برخی از مسئولان اظهار داشت: مسجد المهدی در سال 1401 از طریق شرکت عمران طی صورت‌جلسه با حضور امام‌جمعه به اداره اوقاف شهرستان پردیس تحویل و سپس به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: باتوجه‌به نیاز اهالی، شرکت عمران در آن زمان مسجد را زودهنگام و نیمه کاره تحویل داد که بر این اساس اغلب اقدامات آماده سازی مسجد ناتمام بود و توسط اهالی و نمازگزاران و بنده به اجرا رسید.

امام‌جماعت مسجد المهدی فاز 5 جنوبی در ادامه گفت: کنتور گاز مصرفی نصب شده در مسجد کارگاهی بوده و شرکت عمران موظف بود در زمان تحویل به کنتور گاز مسجد تغییر می‌داد.

 

.

 

وی ادامه داد: پس از بروز مشکل با پیگیری نمازگزاران و مراجعه به شرکت عمران جوابی دریافت نکردیم و مسئول شرکت عمران اذعان داشته که در سال 1401 مسجد تحویل شده و مشکل فعلی ارتباطی با فعالیت شرکت عمران ندارد!

حجت‌الاسلام نایب زاده در ادامه گفت: باتوجه‌به قطعی گاز و بهای سنگین آن که بر عهده مسجد است، اداره گاز در اختصاص اشتراک واحدهای تجاری مسجد نیز ممانعت کرده و تسویه تمام بدهی‌های مسجد را مطالبه کرده است.

به گزارش تسنیم اصلاحیه فراز اول از ماه 21 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی،‌ دارالقرآن‌ها،‌ حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، برق و گاز معاف می‌باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

وعده تحویل 3500 واحدمسکن مهر پردیس تا خرداد

امام‌ جماعت مسجد المهدی فاز 5 جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه با قطع گاز مسجد به طور کامل تعطیل شد، خاطرنشان کرد: گاز برای مصارف مسجد جزو نیازهای اساسی و ضروری است و در حال حاضر هیچ مسئولی جوابگو نیست و ما هم قادر به پرداخت قبض 30 میلیون تومانی نیستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد