Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نخستین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی نشدن قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری از سوی برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اظهار کرد: رسیدگی به این مسئله برعهده وزارت کار است که باید با مراجعه به مراکز فرهنگی و خبرگزاری‌ها قرارداد‌ها را تطبیق دهند و بخشی از این نظارت مربوط به بازرسان کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از خبرنگاران به دلیل اینکه نیاز به شغل دارند، مایل نیستند شغل خود را به بازرسان کار اعلام کنند.

وزیر نعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قرارداد تعدادی زیادی از خبرنگاران مطابق با شغل آن‌ها نیست، گفت: بسیاری از خبرنگاران تحت عنوان کارمند قرارداد امضا می‌کنند و بازرسان کار باید نظارت کنند تا هم قرارداد‌ها با شغل خبرنگاران مطابقت داشته باشد و هم میزان واریزی‌ها به تامین اجتماعی متناسب با شغل خبرنگاری باشد، در این صورت خبرنگاران با مدت زمان کار کمتری می‌توانند بازنشسته شوند.

وی گفت: طبق بررسی‌ها تعدادی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در این زمینه مشکلاتی دارند.

شریعتمداری در رابطه با شفاف سازی مدیران دو شغله و نجومی بگیران گفت: وزارت کار اولین دستگاهی بود که اسامی مدیران و اسامی هئیت مدیره تمامی شرکت‌های تابعه را منتشر کرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کار بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان