Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با بیان اینکه دولت باید برای تامین کالاهای اساسی مردم به سمت صدور کارت الکترونیک برود، گفت: با صدور این کارت ها مردم می دانند که از حداقلی برخوردار می شوند.

«محمد حسینی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه بند ب تبصره هفت قانون بودجه سال 98 که در آن مجلس به دولت اجازه داده است تا سقف 14 میلیارد دلار ارز با نرخ 4200 تومان بفروشد و برای تامین کالاهای اساسی اختصاص دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در این بند به دولت اجازه داده ایم که منابع حاصل از فروش این ارز را به سه طریق کارت های الکترونیکی، کالابرگ یا نقدی در اختیار مردم قرار دهد و در حال حاضر اطلاع دقیقی نداریم که دولت در این زمینه چه کار کرده است اما طبق گفته های آقای نوبخت گویا هنوز دولت برنامه مشخص و مدونی برای اجرای این بند ندارد.

 

وی تصریح کرد: دولت باید هرچه سریع تر با توجه به شرایط اقتصادی مردم و ضعیف شدن قدرت خریدشان در مورد اجرای این بند از قانون بودجه تعیین تکلیف کند.

 

وی تصریح کرد: البته ما معتقدیم که دولت اگر نسبت به صدور کارت الکترونیک اقدام کند، نسبت به روش قبلی بهتر است. با این روش ما با تکنولوژی جدید نسبت به تامین کالاهای اساسی مردم اقدام می کنیم و سخن برخی که می گویند با کوپن به زمان عقب بر می گردیم نیز رد می شود.

 

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر نظام توزیع ما ناقص است و هیچ گونه نظارتی بر آن نیست لذا اگر به سمت کارت الکترونیک برویم، مردم می دانند که از حداقلی برخوردار می شوند.

 

وی گفت: کمک ریالی یا همان کمک نقدی تورم شدیدی را در جامعه ایجاد می کند و باید با دقت بیشتری انجام شود چرا که ما جامعه هدف نداریم و در مورد کالابرگ نیز برای تعدادی از کالاها این امکان وجود دارد ولی برای همه کالاها این امکان نیست و به همین دلیل ما این دو روش را خوب نمی دانیم و بر صدور کارت الکترونیک تاکید داریم.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس از دولت می خواهیم که در همین روزها تکلیف اجرای این بند را مشخص کند چرا که مردم در مضیقه هستند و نیاز به کمک سریع دارند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام خبرگزاری شبستان نماز جمعه نمایشگاه قرآن اصفهان خبرگزاری قوه قضائیه اردبیل رمضان کارت الکترونیکی کوپن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا صباغیان نماینده بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در صحن علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطالب خود را مطرح کرد گفت که ما جداول بودجه را که در صحن مجلس در حال بررسی است در سیستم نداریم.

بنابر روایت ایرنا، وی اظهار داشت: ما این موضوع را به بخش فنی مجلس هم گفتیم اما جداول در سیستم نمایش داده نمی‌شود بهتر است که ما ابتدا جداول را در سیستم داشته باشیم تا بتوانیم دقیق‌تر و بهتر تصمیم بگیریم و به عنوان موافق یا مخالف رای بدهیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901258

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»