Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:14:08 GMT

رفع تصرف ۷۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۳۱۸

رفع تصرف ۷۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی استان ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی ایلام، علی اصغر کاظمی در این خصوص گفت: با پیگیری یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی در اداره کل راه و شهرسازی استان و همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضائی با این یگان روند حفاظت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف این اراضی و آزادسازی اراضی تصرف شده توسط افراد سود جو روند منسجم و مناسبی به خود گرفته که این مهم منجر به آزاد سازی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی از ابتدای سال جاری تا کنون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه به سامانه الکترونیکی گشت حفاظت از اراضی ملی سازمان ملی زمین و مسکن اشاره کرد و گفت: با به کارگیری این سامانه تمامی اراضی ملی و دولتی لحظه‌ای و مستمر تحت نظر قرار داشته و هر گونه تغییر در این زمین‌ها رصد شده و امکان تصرف توسط افراد سود جو را تا حد بسیار بالایی غیر ممکن شده است.

کاظمی در پایان از همه مردم عزیز استان خواست چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص از طریق اداره کل راه و شهرسازی به عمل آورده و از خرید هر گونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

کد خبر 4615844

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی ایلام رفع تصرف از اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 ناصر عتباتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته، دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند