Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار پل‌دختر گفت: خطوط آب شرب، برق و گاز در روستای چم مهر تخریب‌شده که خط موقت آب در چم مهر راه‌اندازی شد ولی پاسخگو نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نعمت الله دستیاری در گفت‌وگو با سفیر افلاک، اظهار داشت: با توجه به‌شدت خسارت بالای سیل که به روستاهای چم مهر بالا و پایین واردشده این روستاها با جمعیتی بالغ‌بر350خانوار به‌صورت صد درصد دچار خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نقش مهم کلیدی این روستا در بخش کشاورزی عنوان کرد: پل ارتباطی این روستاها براثر سیلاب تخریب کامل شده و منازل مسکونی آن‌ها زیرآب رفته بود که بنا بر نظر کارشناسان بنیاد مسکن دو روستا باید جابه‌جا شود.

 

فرماندار پل‌دختر تصریح کرد: از مراتع ملی منطقه بازدید صورت گرفت که مقرر  شد در دوراهی چم مهر به سمت دره شهر جانمایی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: کارشناسان منابع آب نظریه جدیدی در این خصوص  ارائه داده‌اند که ما و مردم مخالف آن هستیم؛ سازه فلزی پل به چم مهر منتقل شد و هم‌زمان در شهرستان چند پل در حال ساخت است و  امکانات اداره کل راه و شهرسازی در مشغول فعالیت هستند.

 

دستیاری با اشاره به کمبود آب شرب در روستاهای سیل‌زده چم مهر بیان کرد: براثر سیلاب زیرساخت‌های شریانی حیاتی از قبیل آب، برق، تلفن و گاز پل‌دختر از بین رفت و چم مهر نیز مستثنی از این خسارت‌ها نیست به‌طوری‌که خطوط آب شرب، برق و گاز این مناطق نیز تخریب‌شده که با تلاش شبانه‌روزی خط موقت آب در چم مهر راه‌اندازی شد ولی پاسخگو نیست.

 

وی گفت: اگر تاکنون کاری برای راه‌اندازی خطوط دائمی آب، برق، گاز و تلفن در چم مهر انجام‌نشده به خاطر جانمایی احداث منازل مسکونی است که از طریق استاندار پیگیر این مسئله هستیم.

 

فرماندار پل‌دختر بابیان اینکه هر بحرانی مراحلی دارد و مردم باید به روال زندگی عادی برگردند اظهار داشت: دولت برای سیل‌زدگان تسهیلاتی مدنظر قرارگرفته و مردم بایستی کمک دهند هرچند موکب‌ها ظرفیت‌هایی دارند که ما در ایام سیل از خدمات آن‌ها استفاده کرده‌ایم.

 

وی افزود: دیگر امکان توزیع غذای گرم از طریق موکب‌ها در شهرستان نیست و سیل‌زدگانی که تاکنون نتوانستند جیره غذایی خشک خود را تحویل بگیرند می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن کد مشخصی را دریافت کنند و نسبت به دریافت جیره غذایی از طرف جمعیت هلال‌احمر اقدام کنند.

 

دستیاری عنوان کرد: دولت برای متقاضیان سیل‌زده که منازل مسکونی آن‌ها تخریب‌شده و از طریق بنیاد مسکن پرونده تشکیل داده‌اند ماهانه دو میلیون تومان برای شهری و یک‌میلیون برای روستاییان به‌عنوان اجاره‌بها پرداخت می‌کند.

 

وی بیان کرد: با توجه به ایام رمضان و گرمای هوا اسکان در چادر دیگر جوابگو نیست که بایستی برای اسکان موقت در کانکس تصمیم‌گیری صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان