Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:14:06 GMT

سیل 800 میلیارد تومان به زیرساخت شهر خرم‌آباد خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۳۳۳

سیل 800 میلیارد تومان به زیرساخت شهر خرم‌آباد خسارت زد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: سیلاب بیش از 800 میلیارد تومان به زیرساخت شهر خرم‌آباد خسارت زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سجاد بابایی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به پل‌های تخریب‌شده در حادثه سیل خرم‌آباد اظهار داشت: حدود 200 میلیارد تومان بودجه شورای شهر است که همیشه کمتر از این مقدار محقق می‌شود و بیش از 100 میلیارد تومان آن برای بودجه جاری استفاده می‌شود با حدود 30 میلیارد تومان چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پل‌های تخریب‌شده پل‌های بزرگی هستند و هر پل تقریباً به‌اندازه بودجه باقی‌مانده هزینه‌براست پس نمی‌توانم وعده دروغ بدهیم و تنها کاری که توانستیم انجام دهیم به شهردار گفته‌ایم که ملزم به داشتن مشاور هستید و پل‌هایی که تخریب‌شده اگر از حقوق خود نیز زده‌ایم باید اصلاح شود و پل‌های موقتی که لازمه بهبود وضعیت ترافیک شهر است با کمک مشاور طرح آماده شود تا از بودجه‌ای که ممکن است داده شود، این پل‌ها انجام شود.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: با توجه به حجم اتفاقاتی که رخ داد، برخی پروژه‌های تقریباً جدید ما دچار مشکل شد که سعی داریم با مشاورهای رتبه دار و باسابقه صحبت کنیم و طرح ارائه دهند که ممکن است حتی مقداری کار ما را به تأخیر بیندازد اما کار خوبی ارائه می‌شود.

 

وی درزمینهٔ روان آب‌ها در سطح شهر خرم‌آباد گفت: آبی که در سطح شهر روان شده متعلق به چشمه‌های سطح شهر است برای آب‌های سطحی مشاور گرفته‌ایم که بعد از تکمیل شدن به‌عنوان سند دفع آب‌های سطحی ارائه شود؛ خرم‌آباد شهر چشمه‌های جوشان است و کمتر شهری پیدا می‌شود که این‌قدر چشمه در شهر داشته باشد و حتی برخی از این چشمه‌ها را به دلیل دبی بالا می‌توان رودخانه نامید.

 

بابایی عنوان کرد: اولین کاری که پس از تأیید انجام می‌دهیم بحث شهدای شرقی است که عرض خیابان شهدای شرقی پیاده‌رو کم دارد بنابراین از سواره استفاده کردیم و در طرفین آن آب از سطح عبور می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه زیباسازی سراب شهوا انجام شد بیان کرد: باید برای فرهنگ غربی، شهدای غربی، سبزه‌میدان و آب چشمه گلستان پمپاژی داشته باشیم؛ در بحث لکه‌گیری آسفالت‌ با قیر موضوع قرارداد با پیمانکار است، مشکل خرید قیر داریم نه‌تنها برای لکه‌گیری بلکه برخی از خیابان‌ها نیز آسفالت لازم دارند، علت خرابی‌های بیش‌ازحد در سطح شهر بارندگی بالا در این مدت کم و عبور و مرور ماشین‌آلات سنگین بوده که سبب شده بالای 60 درصد جاده‌های ساحلی ما تخریب شود.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در جریان سیل شهر خرم‌آباد حتی از پل‌دختر و معمولان بیشتر صدمه دید اما چون مرکز استان بودیم و نیروهای شهرداری زیادی در دسترس داشتیم سریع‌تر کار پاک‌سازی انجام شد؛ سیلاب بیش از 800 میلیارد تومان به زیرساخت شهر خرم‌آباد خسارت زد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد، وحیدی وزیر کشور در بازدید از غرفه استان یزد ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ابتکار عمل و خلاقیت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین تلاش این مرکز در جلب و جذب سرمایه گذاری قدردانی کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه در بازدید وزیر کشور از غرفه یزد، کیف سرمایه گذاری استان تشریح شد، گفت: در ششمین نمایشگاه ایران اکس پو۲۰۲۴ IRAN EXPO فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان در قالب کیف سرمایه گذاری معرفی شده است.

سعید نورایمانی با بیان اینکه در این کیف ۱۳۵ مجوز بی نام و آماده سرمایه گذاری استان با تضمین زیرساخت های لازم وجود دارد، عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۳۵ فرصت سرمایه گذاری استان با حجم سرمایه گذاری اولیه ۱۲۶ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذار عرضه شده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت ها در تمامی شهرستان های استان یزد وجود دارد و زیرساخت های لازم از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره آماده است و سرمایه گذاران باید نسبت دریافت مجوز و انتقال سرمایه های خود اقدام کنند.

کد خبر 6093209

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی