Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- استاندار تهران گفت: در 39 نقطه از اين استان مسير جريان عبور آب مسدود و براي بازگشايي و رفع موانع آنها برنامه ريزي شده است.

به گزارش ايرنا، انوشيروان محسني بندپي روز دوشنبه در مراسم معارفه مديرکل هواشناسي استان تهران افزود: بخشي از مساله، پيش بيني وقوع شرايط بحراني اطلاعات هواشناسي است و البته ديگر بخش ها مربوط به دستگاه هايي مي شود که موظف هستند مجوز غيرقانوني براي ساخت و ساز صادر نکنند و حريم و بستر طبيعي رودخانه ها را باز بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: بايد اداره کل هواشناسي را به امکاناتي مجهز کرد که پيش بيني ها با ضريب خطاي 0.2 درصد اعلام شود تا ديگر دستگاه ها نيز وظايف خود را به درستي انجام دهند.
محسني بندپي اظهارداشت: زماني که پنجم فروردين امسال در استان تهران وضعيت آماده باش و ويژه به دليل بارندگي شديد اعلام شد، يکي از واحدهايي که ارتباط بسيار نزديکي با مسئولان ديگر بخش ها ايجاد کرد، اداره کل هواشناسي بود.
استاندار تهران گفت: اين استان به دليل استقرار سفارتخانه ها، وزارتخانه ها و سازمان هاي مرکزي شرايط سياسي بسيار خاصي دارد.
وي خاطرنشان کرد: با اقداماتي که از قبل از نوروز بر اساس پيش بيني بلندمدت هواشناسي براي لايروبي نهرها، کانال هاي آب و روددره ها انجام گرفت، توانستيم شرايطي را فراهم آوريم که دستگاه هاي ديگر نيز به وظايف خود به درستي عمل کنند.
محسني بندپي ادامه داد: سازمان هواشناسي فروردين امسال به دليل پيش بيني هايي که احتمال خطاي آن بسيار پايين بود، اعتماد و اطمينان خاطري را در کل کشور فراهم کرد و تمامي سازمان ها خود را با داده هاي پيش بيني آن هماهنگ کردند، آگاهي را افزايش دادند و آماده باش شدند تا عوارض ناشي از سيل به حداقل برسد.
استاندار تهران گفت: اکنون در جهان با دو پديده توليد بيش از حد گازهاي گلخانه اي و گرمايش زمين مواجه هستيم؛ البته در ايران با وجود عضويت در کنوانسيون جهاني محيط زيست، گازهاي گلخانه اي بيش از حد مجاز توليد مي شود و اين شرايط دقت پيش بيني هاي هواشناسي را کاهش مي دهد.
«مجتبي جلالي» مديرکل جديد هواشناسي استان تهران نيز گفت: تلاش داريم به منظور راه اندازي سامانه پيش بيني وضعيت جوي براي بخش کشاورزي، اقدام کنيم.
وي افزود: نياز است پخش مستقيم اخبار مربوط به پيش بيني هواشناسي نيز در شبکه 5 صداوسيما فعال شود.
به گزارش ايرنا در اين مراسم از خدمات يحيي زارع نيز تجليل شد؛ وي به عنوان مديرکل هواشنانسي استان فارس معرفي شده است.
تهرام/3001/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب

سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسیر شمال به جنوب محور کندوان برای تخلیه بار ترافیکی مسدود شده است، افزود: این مسیر تا ساعت ۲۴ یکطرفه و مسدود است و تردد از محورهای جایگزین انجام می‌شود.

وی ترافیک مسیر جنوب به شمال محور هراز و کندوان را سنگین اعلام کرد و گفت: از نظر شرایط جوی هیچ مداخله خاصی مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 6095896

دیگر خبرها

  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • مسیر آبادان-ماهشهر مسدود است
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب