Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:25:19 GMT

گنبدی ها پیشگام شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۴۲۷

گنبدی ها پیشگام شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره کتابخانه های عمومی گنبدکاووس اعلام کرد: سال گذشته 7200 نفر از گروه های مختلف سنی شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که رتبه اول در استان گلستان را به دست آوردند.

علیرضا مجاهدی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: پارسال از مجموع شرکت کنندگان گنبدی دراین جشنواره فرهنگی، 26 نفر موفق به کسب مقام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از اول اردیبهشت امسال گفت: مهلت شرکت در این جشنواره پایان خرداد 98 است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی و ثبت نام به نشانی www.razavi.iranpl.ir در این رخداد فرهنگی شرکت نمایند.
مجاهدی راد اضافه کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه اطهار (ع) بالاخص امام رضا(ع) برگزار می شود.
وی، آشنایی با سیره زندگی حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و امام جواد (ع) را از دیگر اهداف نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کرد و گفت: برای شرکت در این دوره 12 کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال معرفی شده است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی گنبدکاووس ادامه داد: این جشنواره فرهنگی در دو بخش فردی و خانوادگی و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می شود.
به گفته وی، برای شرکت به شیوه مکتوب علاقه مندان می توانند به کتابخانه های عمومی شهرستان و برای شرکت به شیوه الکترونیکی نیز می بایست به نشانی اعلام شده فوق، مراجعه نمایند.
مجاهدی راد اضافه کرد: 'کبوترها و آهوها، سیره تقوی، امام رضا (ع)، هشت قصه از امام جواد (ع)، با کبوترهای گنبد، درختی که بال درآورد، فاطمه و فاطمه، فصل فیروزه، مهارت های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)، راز آن بوی شگفت، ابوالفضل نهضت رضوی و درّ عصمت' نام 12 کتاب نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.
هم اکنون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان، چهار کتابخانه عمومی با 59 هزار و 26 جلد کتاب و 5235 عضو فعال دارد.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره كتابخواني رضوي گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب