Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اربيل ـ ايرنا ـ بعد از توافق سه حزب جنبش تغيير, حزب دموکرات و اتحاديه ميهني اين احزاب در خصوص رياست اقليم نيچروان بارزاني نيز توافق کردند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، سه حزب عمده کرد عراقي که قبل از اين در ارتباط با تقسيم پست هاي دولتي و اصلاح قانون رياست اقليم کردستان عراق به توافق رسيده بودند در خصوص انتخاب نيچروان بارزاني به عنوان رئيس جديد اقليم کردستان عراق نيز به توافق رسيدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پست رياست اقليم کردستان عراق توسط احزاب جنبش تغيير، اتحاديه ميهني کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق در دوره قبلي پارلمان اقليم کردستان عراق به حالت تعليق درآمده بود که در اين دوره اين احزاب در مورد رفع تعليق اين پست به توافق رسيدند.
پارلمان اقليم کردستان عراق سه روز مهلت تعيين کرده است تا کانديداهاي مورد نظر براي کسب پست رياست اقليم کردستان عراق ثبت نام نمايند تا پارلمان نامزدها را به راي گيري گذاشته و رئيس جديد اقليم کردستان عراق را تعيين نمايد.
براساس شروط مورد نظر پارلمان اقليم کردستان عراق هر شهروند ساکن کردستان عراق که بالاي 40 سال داشته و منع سياسي و حقوقي نداشته باشد مي تواند در مدت تعيين شده خود را نامزد کند.
با توجه به توافقات احزاب در اين خصوص و کنترل اکثريت کرسي هاي پارلمان اقليم کردستان عراق توسط احزاب مورد اشاره هيچ فردي خارج از اين توافق شانسي براي برگزيده شدن به عنوان رئيس جديد اقليم کردستان عراق ندارد.
حزب دموکرات کردستان عراق که در انتخابات اخير پارلمان محلي اقليم کردستان عراق موفق به کسب بيشترين کرسي پارلماني شد پست رياست اقليم کردستان عراق و نخست وزيري اين منطقه را حق قانوني خود دانسته و طي مذاکراتي 7 ماهه با ساير احزاب در خصوص تقسيم پست ها به توافق رسيد.
خاورم**351**4**380
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران