Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- مدير آب و فاضلاب شهري اشنويه گفت: سرانه آب موجود در مخازن آب شرب اين شهر 27 درصد پايين تر از ميانگين سرانه آذربايجان غربي است.

هوشيار احمديان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سرانه آب مخازن در سطح آذربايجان غربي 257 ليتر است که اين رقم در اشنويه 187 ليتر است که اين ميزان 70 ليتر کمتر از سرانه استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اين امر باعث کاهش فشار آب شده و در مواقع بحراني و به ويژه قطعي آب مشکلاتي را نيز براي مشترکان آب بوجود آورده، اظهار داشت: براي حل اين مشکل يک مخزن 2 هزار متر مکعبي در اين شهر احداث مي شود که عمليات اجرايي آن در دهه فجر سال گذشته آغاز شد.
احمديان اضافه کرد: مرحله خاکبرداري احداث اين مخزن هم اکنون پايان يافته است و پيش بيني مي شود در آذرماه به طور کامل عمليات اجرايي آن به اتمام رسيده و به مرحله بهره برداري برسد.
وي با بيان اينکه احداث اين مخزن مشکلات آبرساني به برخي نقاط اين شهر را نيز رفع مي کند، گفت: براي اجراي اين طرح 20 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.
احمديان افزود: با احداث اين مخزن که از نوع بتني خواهد بود ذخيره حجم آب در مخازن اين شهر افزايش پيدا کرده و سرانه آب در اين شهر به 246 ليتر خواهد رسيد.
به گزارش ايرنا با احداث اين مخزن بتني، اشنويه از لحاظ شاخص آب شرب و از نظر حجم مخازن شهري به ازاي نفر، از رتبه 11 استان به رتبه هفت خواهد رسيد.
مخزن کنوني آب در اين شهر هم اکنون داراي هفت هزار متر مکعب ظرفيت است.
در شهر 43 هزار نفري اشنويه، 548 مشترک فاضلاب و 12 هزار و 811 مشترک آب شهري وجود دارد.
9870/6185/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مخزن آبرسانی جویبار ۶۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد برارزاده با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان جویبار گفت: هم اکنون عملیات احداث مخزن دوهزار متر مکعبی و نیز ایستگاه پمپاژ شهر کوهی خیل با پیشرفت ۶۰ درصدی درحال انجام است.

وی گفت: به منظور ذخیره سازی و زون بندی شبکه آب شهر کوهی خیل و نیز زون بندی و تقویت فشار شهرک صنعتی و روستاهای بخش گیلخواران از جمله لاریم، کردکلا، چرخکتی، شهرک صنعتی و گلمحله عملیات احداث مخزن زمینی و ایستگاه پمپاژ شهر کوهی خیل در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این طرح تصریح کرد: تا کنون گودبرداری، محوطه سازی، بتن ریزی پی و دیواره مخزن اجرا و بتن ریزی سقف، ساخت ایستگاه پمپاژ و خط انتقال در حال انجام است.

برارزاده، اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را ۲۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: تا کنون ۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه صرف شد.

مدیرعامل آبفامازندران، جمعیت برخوردار از این طرح را ۱۰ هزار نفر عنوان کرد.

کد خبر 6100496

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی طرح‌های حوزه سلامت اشنویه 
  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • ساخت مخزن آبرسانی جویبار ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید