Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@15:43:10 GMT

هدف از انفجار‌های الفجیره ناامن کردن منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۶۶۶

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز پس از انتشار اخبار مربوط به انفجار بندر الفجیره در توئیتی نوشت: انفجار‌های فجیره نشان داد امنیت جنوب خلیج‌فارس شیشه‌ای است.

او به ایرناپلاس درباره این توئیت خود می‌گوید: در این توئیت قصد داشته هشدار دهد وقتی کشور‌های جنوب خلیج‌فارس منطقه را به منطقه نظامی تبدیل می‌کنند، خودشان بیش از همه از این وضع آسیب می‌بینند که انفجار‌های دیروز این واقعیت را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در همین حال می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران همواره در دهه نود با اغلب کشور‌های منطقه موافقت‌نامه‌های همکاری امنیتی برای امنیت خلیج‌فارس امضا کرده و هیچ کشوری به اندازه ایران خودش را پایبند به امنیت منطقه ندانسته است.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه منطقه خلیج‌فارس باید یک منطقه امن باشد، اضافه می‌کند: من قبلاً در توئیتی نوشته بودم که کشور‌های ثالث ممکن است اوضاع منطقه را برهم بزنند و اوضاع را به سمت جنگ پیش ببرند.   حتی پیش‌بینی‌ام این بوده است که ایران و آمریکا خودشان بحران را مدیریت می‌کنند، ولی طرف‌های ثالثی هستند که ممکن است با یکسری اقدامات انحرافی، اوضاع منطقه را بیش‌ از پیش امنیتی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا انفجار‌های بندر الفجیره می‌تواند کارگروه‌های خرابکار ثالث باشد، می‌گوید:   «بله! به هر حال گروه‌های مختلفی هستند که اهدافشان در ناامنی منطقه تأمین می‌شود. من قبلاً هم تأکید کردم که باید خط قرمزی بین ایران و آمریکا در مدیریت تحولات وجود داشته باشد که طرف‌های ثالث بحران‌افکنی نکنند.   جمهوری اسلامی هم این خرابکاری‌ها را محکوم و اعلام کرده باید ماهیت این افراد مشخص شود.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود