Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@01:47:25 GMT

فرآوری ۹۵ درصدی گل محمدی در لاله زار بردسیر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۸۳۱

فرآوری ۹۵ درصدی گل محمدی در لاله زار بردسیر

مجید نجف پور، فرماندار شهرستان بردسیر در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در سه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از محصول تولیدی در لاله زار به خارج از استان به منظور فرآوری ارسال میشد که اکنون ۹۵ درصد محصول اکنون فرآوری میشود.

وی همچنین از برگزاری سیزدهمین جشنواره گل محمدی در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد در سایت گردشگری لاله زار خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در روز ۳۰ و ۳۱ خرداد جاری در سایت گردشگری لاله زار بردسیر برگزار می‌شود، گفت: جشنواره گل محمدی لاله زار با برنامه‌ها و مسابقات مختلف برگزار می شود.

نجف پور افزود: بازارچه عرضه محصولات دامی و کشاورزی، احداث ۶۰ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان، کوچ و عروسی نمادین عشایر، برپایی سیاه چادروگروه کوهنوردی سراسری از مهمترین برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: این مراسم با حضور گروه‌های موسیقی، مهمانان ویژه، بازیگران مشهور تلویزیون و هنرمندان استانی و کشوری به صورت زنده از شبکه سه سیما، شبکه پنج سیما و شبکه شما پخش می‌شود.

نجف پور با بیان اینکه سالانه ۷ هزار تن گل محمدی در این شهرستان برداشت می‌شود، تصریح کرد: سطح زیر کشت گل‌محمدی این منطقه طی امسال ۳ هزار و ۵۰۰ هکتاراست که ۵۰۰ هکتار از این سطح زیرکشت به صورت نهال و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور است.

نجف پور با اعلام اینکه در حال حاضر به ازای هر ۱۰ تن گل محمدی، ۱۰ هزار لیتر گلاب و به ازای هر ۱۰ تن گل محمدی یا گلاب یک لیتر اسانس تهیه می‌شود، تصریح کرد: اسانس استحصال شده به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

وی بیان داشت: در لاله زار بردسیر اکنون به واسطه کشت مناسب و توسعه گل محمدی ۲۵ واحد تولیدی عرقیجات و گلاب گیری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی راه اندازی شده که مشغول فعالیتند.

فرماندار بردسیر گفت:در طول برگزاری جشنواره برداشت همزمان گل محمدی نیز با حضور شرکت کنندگان و گردشگران نیز انجام میشود.

وی از اشتغالزایی ۳۰۰ هزار نفر روز کارگر در طول برداشت گل محمدی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت:آیین گلاب گیری لاله زار بردسیر سال گذشته همراه با کاشان به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: اُرگانیک بودن و استفاده نکردن از کود و سموم شیمیایی از ویژگی‌های منحصر به فرد محصول گل محمدی در این منطقه است.

هم اکنون لاله زار بردسیر پس از کاشان دومین قطب تولید گل محمدی در کشور است که محصول تولیدی اش به کشور‌های اروپایی و خلیج فارس صادر میشود.

از سطح زیر کشت ۳ هزارو پانصد هکتاری گل محمدی در لاله زار بردسیر ۷ هزار تن گل خام، ۷ هزار تن گلاب و ۱۰ تا ۱۵ درصد غنچه تولید میشود که سال گذشته ارزش ریالی محصول برداشت شده ۲ میلیون یورو ارز را برای ما به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ح

فرآوری گل محمدی در بردسیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل محمدی فرآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در ابتدای ورود به میامی در گلزار شهدا حاضر و به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه گل ادای احترام کرد.
سپس در سفر به میامی از روستا‌ی بدون بیکار محمد آباد قطب تولید پیراهن کشور ، روستای جودانه قطب تولیدات دامی استان سمنان ، مجموعه روستایی پل ابریشم شامل پنج روستای حسین آباد ، محمد آباد  ،چاه شیرین خانه گلی و چاه فرش و نیز دهستان فرومد دیدن و با روستاییان درباره مشکلات این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین با حضور در شورای اداری میامی گفت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است و تولید روزانه ۲۷ تن شیر نشان از ظرفیت‌های عظیم روستا‌های شهرستان است و برای چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن،  دوخت پیراهن و صنایع دستی  می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان