Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریزبه نقل از خبرگزاری فارس، فرماندار مهریز به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، در حاشیه بازدید از تفرجگاه غربال بیز گفت: در راستای رفاه گردشگران و مردم مهریز از این تفرجگاه، توسعه فضای پذیرایی و ایجاد سفره‌خانه سنتی از نیازهای این مکان گردشگری است.
رضا زارع زاده بابیان این‌که در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت تفرجگاه غربال بیز انجام‌شده است خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ، ایجاد سکو و آلاچیق، لوله‌گذاری، سنگ‌فرش شدن مسیر و نصب چراغ‌ از اقدامات سال‌های اخیر برای رونق هرچه بیشتر این منطقه گردشگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین افزود: با توجه به تابستان در پیش رو و پر آب شدن این چشمه و به‌تبع آن استقبال پرشور گردشگران از این مکان باید خدمات رفاهی و امکانات بهداشتی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.
فرماندار مهریز تصریح کرد: مهریز از شهرهای تاریخی استان یزد است که علاوه بر قدمت تاریخی بسیار ارزشمند، از طبیعت بکر و بسیار زیبایی نیز برخوردار است و منطقه غربال بیز از دیرباز موردتوجه مردم نقاط مختلف استان و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
گفتنی است؛ چشمه غربال بیز در کنار روستای مدوار در ۴ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و علاوه بر طبیعت چشم‌نواز، قابلیت باستان‌شناسی نیز دارد و بر اساس آثاری که از این منطقه کشف‌شده است، قدمت آن به دوران اشکانیان برمی‌گردد. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟

به گزارش خبرآنلاین، وجود باتلاق‌ها و نمکزارهای گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صداهای از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیروهای اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳,۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویرها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900473

دیگر خبرها

  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری