Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:21:53 GMT

مردم نگران يکم خرداد نباشند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۲۰۰۳

مردم نگران يکم خرداد نباشند

خبرگزاري آريا - مديرگروه بانکداري الکترونيک پژوهشکده پولي و بانکي با تاکيد بر تلاش بانک‌مرکزي براي صيانت از حساب‌ مردم، گفت: مردم نگران يکم خرداد نباشند اين تاريخ خط قرمزي براي بانک‌ها است.
به گزارش خبرگزاري آريا، نيما امير شکاري درباره رمز دوم يکبار مصرف، اظهار داشت: بيش از دو دهه است که در ايران براي خريد از سيستم‌هاي پرداخت کارتي استفاده مي‌شود که شامل دو شکل متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دسته اول خريدهايي است که از کارت بانکي فيزيکي براي خريد استفاده مي‌شود و رمز چهار رقمي اول لازم است و با مراجعه به دستگاه‌هاي کارتخوان و عابر بانک‌ها تراکنش انجام مي‌شود.
مديرگروه بانکداري الکترونيک پژوهشکده پولي و بانکي، افزود: دسته دوم هر نوع خريدي است که نياز به اطلاعات کارت و رمز دوم است مثل خريدهاي آنلاين، پرداخت قبوض با استفاده از اپليکشين‌ها و... که اين رمزها به دليل ايستايي از امنيت بسيار پاييني در فضاي اينترنت برخوردار هسستند.
اقدام بانک مرکزي براي صيانت از حساب مشتريان
امير شکاري ادامه داد: بر همين اساس بانک مرکزي براي جلوگيري از سواستفاده هکرها و صيانت از اطلاعات مردم، اقدام به ايجاد رمز دوم يکبار مصرف کرد. به گونه اي که براي هر تراکنش آنلاين، بايد رمز دوم جديد دريافت و در مدت زمان معين که 60تا 180ثانيه اعلام شده، تراکنش خود را انجام دهد.
به گفته وي، روش‌هاي متفاوتي در دنيا براي جلوگيري از کلاهبرداري و کاهش مشکلات دارندگان کارت‌هاي بانکي وجود دارد اما در شرايط فعلي بهترين راه در ايران، ايجاد رمز دوم يکبار مصرف براي کارت‌هاي بانکي است.
اين کارشناس حوزه بانکداري الکترونيک با تاکيد بر اينکه روش‌هاي مختلفي براي ارائه و صدور رمز دوم يکبار مصرف وجود دارد، گفت: بانک مرکزي انتخاب روش را بر عهده بانک‌ها گذاشته و تنها زمان بندي بين 60تا180ثانيه را براي آنها تعيين کرده است.
اميرشکاري درباره تعيين زمانبندي بانک مرکزي در گفت وگو با ايبنا اظهار داشت: همچنين بانک مرکزي تاريخ يکم خردادماه را آخرين مهلت بانک‌ها براي ارائه اين سرويس عنوان کرده و خط قرمزي براي بانک‌ها و تجهيز سرويس‌هاي خود به اين روش جديد است و مردم نگراني از اين زمانبندي نداشته باشند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد

با مصوبه هیئت‌مدیره بانک سینا، علی ابدالی به عنوان سرپرست جدید بانک سینا منصوب شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال 78 در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و ‌توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌و‌کار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از50 مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز