Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشستی که صبح امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور حل بحران کاغذ برگزار شده بود، اعلام شد که کاغذ همچنان در لیست کالاهای اساسی باقی می‌ماند و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تخصیص داده می‌شود. یکی از تصمیمات مهم این جلسه ترخیص فوری محموله‌هایی است که در گمرک هستند.

حسین انتظامی، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ با اشاره به جلسه امروز با معاون اول رئیس جمهور گفت: ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش معاونت مطبوعاتی، حسین انتظامی، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ گفت: در جلسه‌ای که امروز به همت معاون اول رئیس جمهور و با حضور مسؤولان همه دستگاه‌های مرتبط با کاغذ از جمله وزیر فرهنگ و رئیس بانک مرکزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات تشکیل شد، پیشنهاد مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت بررسی شد و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مساله کاغذ حوزه فرهنگ مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان ۴۲۰۰ تومانی باقی بماند.
بر اساس این گزارش، شهریور ماه ۹۷ دولت در بسته ارزی خود ۲۵ قلم کالا را به عنوان کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد که به گفته رئیس جمهور نباید این کالاها با افزایش قیمت مواجه می‌شدند و کاغذ روزنامه هم از آن دست بود. پس از آن بود که با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز نیمایی، انتظار می‌رفت که کاغذ نشر و مطبوعات هم مشمول ارز نیمایی بشود که بر اساس اعلام امروز رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ، ارز کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی ماند.

مصوبات جلسه کاغذ 


انتظامی درباره سایر مصوبات جلسه‌ای که به ریاست اسحاق جهانگیری تشکیل شد، توضیح داد: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این کاغذها تاکید شد. همچنین مقرر شد کاغذهای موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند.
دستیار ارشد وزیر ارشاد افزود: در این جلسه همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید کاغذ توسط کارخانجات داخلی به عنوان یک سیاست مبنایی تاکید شد.
رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ در عین حال از جمع بندی جلسه برای برخورد جدی با واردکنندگان متخلف خبر داد و با اشاره به مأموریت ویژه دستگاه‌های نظارتی، افزود: مقرر شد با افرادی که با ارز دولتی کاغذ وارد کرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ یا با نرخ آزاد توزیع و یا انبار کرده‌اند با جدیت برخورد شود.
انتظامی در پایان ضمن قدردانی از نگاه راهبردی دکتر جهانگیری و مساعدت رئیس بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد که با این تصمیمات فوری، التهاب بازار کاغذ فروکش خواهد کرد.
مهدی رحمانیان _ مدیر مسئول روزنامه «شرق» _ که در این جلسه حضور داشت، درباره نتایج حاصل از برگزاری این جلسه توضیح داد: در این جلسه که با حضور آقای جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهوری)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد خدادی (معاون امور مطبوعاتی)، رئیس بانک مرکزی، نماینده وزارت سمت، نماینده برخی از رسانه‌ها و سندیکای ناشرین تشکیل شد، خوشبختانه توانستیم به نتایج خیلی خوبی برسیم.
او ادامه داد: یکی از تصمیمات مهمی که در این جلسه گرفته شد این بود که محموله‌هایی که در گمرک هستند به صورت فوری ترخیص شوند و در مدت دو هفته به رسانه‌هایی که در زمان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به خرید کاغذ و زینک اقدام کرده بودند، تعلق بگیرد.

کاغذ در گروه کالاهای اساسی

رحمانیان خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم گرفته شد که فعلاً و تا زمان رسیدن به یک شرایط مناسب، کاغذ در گروه کالاهای اساسی باقی بماند. به طور کلی تصمیماتی خوبی گرفته شد که ما به سهم خودمان از معاون اول رئیس‌جمهوری به خاطر تصمیماتی که گرفتند، تشکر می‌کنیم. امیدوارم التهابی که در حوزه مطبوعاتی وجود داشت فروکش کند و ما به سمت آرامش پیش برویم.
مدیر مسئول روزنامه «شرق» همچنین درباره تصمیم‌هایی که درباره توزیع کاغذ به رسانه‌ها اتخاذ شد، توضیح داد: آقای خدادی گفتند که در معاونت مطبوعاتی به دنبال راستی‌آزمایی هستند تا متوجه شوند که از میان رسانه‌های رسمی مکتوب، چه تعداد منتشر می‌شوند و چه تیراژهایی دارند. همچنین قرار شد که از این پس مساله کاغذ در حوزه معاونت فرهنگی و معاونت مطبوعاتی پیگیری شود و از رسانه‌های بخش خصوصی نیز نمایندگانی حضور داشته باشند.
علیرضا بختیاری مدیر مسؤول روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز که از دیگر حاضران در این نشست بود، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: خروجی جلسه این شد که به طور کلی کاغذ مطبوعات و نشر که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن هست، در گروه اول کالاهای اساسی قرار بگیرد. همچنین معاونت فرهنگی و مطبوعاتی به نحوه توزیع و مصرف نظارت داشته باشد و نمایندگانی از رسانه‌های خصوصی نیز در جلسات حضور داشته باشند. امیدوارم این تسکینی در بازار کاغذ باشد و التهابات فروکش کند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

روزنامه دولتی ایران به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

دیگر خبرها

  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران