Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار کشتی تجاری در معرض عملیات «خرابکارانه» در سواحل الفجیره قرار گرفته اند/ رسانه های اماراتی به شتاب رسانه های ایرانی برای بیان این خبر اشاره کردند، اما از متهم کردن تهران به دست داشتن در این مساله که به اقتصاد امارات ضربه می زند، خودداری نمودند

* انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره نوشت: امارات اعلام کرد که چهار کشتی تجاری در معرض عملیات «خرابکارانه» در سواحل الفجیره قرار گرفته اند. امارات توضیح بیشتری نداد اما تحلیلگران سناریوهای متعددی را برای این حادثه مطرح می کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: رسانه های اماراتی به شتاب رسانه های ایرانی برای بیان این خبر اشاره کردند، اما از متهم کردن تهران به دست داشتن در این مساله که به اقتصاد امارات ضربه می زند، خودداری نمودند.

امارات هیچ طرفی را متهم نکرد

بیانیه وزارت خارجه امارات که بر حمله به چهار کشتی تجاری در جریان عملیات «خرابکارانه» در ابهای منطقه ای این کشور تاکید کرد، هیچ طرفی را متهم نکرد. با این حال، صرف انتشار این خبر می تواند جامعه بین المللی را در خصوص ممانعت هر طرفی که به امنیت و سلامت دریانوردی آسیب برساند، تحریک کند.

مدرکی مبنی بر حمله نظامی به کشتی ها وجود ندارد

فایز الدویری، تحلیلگر مسائل استراتژیک و نظامی، می گوید: هیچگونه شواهدی مبنی بر اینکه کشتی ها در معرض حمله نظامی قرار گرفته اند وجود ندارد. وی می افزاید: وقوع انفجارا داخل کشتیها حکایت از آن دارد که طی یک برنامه حساب شده، مواد منفجره وارد این کشتی ها شده است.

 امارات در حال پرداخت هزینه رفتارهایش در منطقه است

اما عمر عیاصره، نویسنده و تحلیلگر سیاسی به این مساله اشاره کرد که امارات در حال پرداخت هزینه رفتارهایش در منطقه است؛ چرا که این کشور در بسیاری از پرونده های، از جمله محاصره ایران و جنگ یمن و لیبی، دخالت می کند.

عیاصره در گفتگو با الجزیره گفت: بعید نیست که امارات از سیاستهای خود ضرر کرده و برخی طرفها به فکر آسیب زدن به آن و انتقام باشند.

وی در خصوص طرفهایی که ممکن است در پشت پرده انفجارها باشند، تصریح کرد که احتمالات زیادی در این باره وجود دارد، که یکی از آنها می تواند به هدف تحریک بیشتر آمریکا علیه ایران مربوط شود؛ و احتمال دیگر این است که ممکن است انفجارها، کار گروههایی نظیر القاعده یا داعش باشد.

تحلیلگر اردنی معتقد است که احتمالا برخی نیروها قصد داشته اند به این طریق پیامی را ارسال کنند، مبنی بر اینکه امارات از هرج و مرجها به دور نخواهد بود

پیچیدگی ماجرا / چرا گلوله ای شلیک نشد و هیچ قربانی ای نداشت

هشام جابر، دیگر کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک معتقد است که در این حادثه پیچیدگی هایی وجود دارد، چرا که نه گلوله ای شلیک شده و نه قربانی هایی در کشتی های که هدف قرار گرفتند، بودند.

جابر بعید می داند که حمله نظامی به این کشتی ها صورت گرفته باشد و از نظر او، این موضوع تنها از حیث زمان بندی آن، در سایه تنش های موجود بین آمریکا و ایران اهمیت دارد.

جابر معتقد است که هدف از این اقدامات، می تواند دخالت دادن ایران بوده باشد؛ در حالی که واشنگتن و تهران تمایلی به وقوع مقابله نظامی ندارند.

فیصل عبدالساتر، تحلیلگر سیاسی بر این عقیده است که امارات با ورود به جنگ علنی با یمن، ایران و دیگر دولتها، طرفهای زیادی را علیه خود تحریک کرده است.

عبدالساتر معتقد است که احتمالا ایالات متحده از این مساله در چارچوب تنش زایی بیشتر با ایران استفاده کرده و تلاش می کند امارات را به سمت متهم کردن ایران در این ماجرا سوق دهد؛ از این جهت، شاهد اغاز تحول استراتژیک و مهمی در منطقه خواهیم بود.

وی می افزاید: «چه بسا گروههای تروریستی در این جریان دخالت داشته باشند، تا به این وسیله منطقه را شعله ور کنند. اما بعید است که طرفهای ایرانی پشت این عملیات باشند؛ چرا که آمریکایی ها مراقب تمام تحرکات در منطقه هستند».

عبدالله الغیلانی، تحلیلگر عمانی می گوید: در سایه خبرهای ضد و نقیض و اطلاعات ناموثقی که منتشر می شود، هنوز تصویر درستی از آنچه اتفاق افتاده در دست نیست. وی می افزاید: این اتفاق در چارچوب تنش زایی آمریکا در منطقه صورت گرفته است و متاسفانه برخی دولتهای خلیج فارس نیز وارد این تنش شده اند.

الغیلانی بعید می داند که ایالات متحده به اقدام نظامی علیه ایران دست بزند و آنچه در حال وقوع است تنها یک تنش سیاسی برای دست یابی به اهداف سیاسی می داند.

به عقیده وی، رئیس جمهور آمریکا به دنبال دست آوردهای انتخاباتی یا سیاسی است و حمله هوایی آن به ایران بعید است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است

رهبر انصارالله یمن گفت که عملیات‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن، موجب تعطیلی کامل بندر ایلات شده است و رژیم اسرائیل برای واردات کالا در تنگنا قرار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی هفتگی خود در عصر پنج‌شنبه گفت دولت آمریکا در تمامی جنایات رژیم اشغالگر شریک است و در هر سطوحی به دفاع از این رژیم می‌پردازد.

به نوشته المسیره، او با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی که در دفاع از غزه دست به تجمع زده‌اند گفت که آمریکا زمانی که پای اسرائیل وسط باشد، قانون اساسی و تمامی قوانین و ارزش‌های که ادعای آن را دارد و طبق آن خود را یک کشور دموکراتیک و دارای آزادی بیان می‌داند را زیر پا می‌گذارد.

رهبر انقلاب یمن تأکید کرد که ایالات متحده گوش شنوایی برای اعتراضات مردم خود علیه رژیم اشغالگر ندارد، تا جایی که مقامات این کشور دانشجویان را به اخراج از دانشگاه تهدید می‌کنند.

سید عبدالملک الحوثی اما افزود: «آمریکا تلاش می‌کند تا مانع خیزش مبتنی بر آگاهی که حول اتفاقات فلسطین شروع شده است، شود، اما این خیزش و آگاهی گسترش خواهد یافت».

رهبر انصارالله یمن همچنین به تمجید از مقاومت رزمندگان غزه پرداخت  و گفت که همچنان شهرک‌های اطراف غزه مورد هدف شلیک موشک‌های فلسطینی قرار دارد که نشان از ایستادگی و فعال بودن مقاومت در غزه دارد.

الحوثی به عملیات‌های حزب‌الله لبنان نیز پرداخت و گفت که عملیات حزب‌الله دقیق و هدفمند انجام می‌گیرد و رژیم اشغالگر را تحت‌الشعاع و در تنگنا قرار داده است؛ به طوریکه صدها هزار نفر از صهیونیست‌ها امکان ادامه زندگی در شمال فلسطین را ندارند.

حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

حمله به 102 کشتی

سید عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات‌های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت که در 202 روز گذشته 102 کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند که کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که قصد حرکت به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) داشتند را شامل می‌شود.

او تأکید کرد: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».

رهبر انصارالله یمن گفت که در پی این حملات بندر ایلات به طور کامل تعطیل شده است و رژیم اسرائیل در بحث واردات کالا به شدت در مضیقه قرار گرفته است.

او همچنین خبر داد که عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان 80 درصد کاهش یافته است و از سوی دیگر شرکت‌های کشتیرانی برای عبور از دریای سرخ باید هزینه بیمه هنگفتی را بپردازند که در برخی موارد تا 50 میلیون دلار نیز می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد