Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده، کوپن نقش مسکن دارد، اقدامات آمریکا برای فشار بر اقتصاد ایران، آشکار و پنهان انفجار نفت کش ها در فجیره، دولت از فرضیه گرانی بنزین عبور کند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۳ اردیبهشت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده، کوپن نقش مسکن دارد، اقدامات آمریکا در راستای فشار بر اقتصاد ایران، آشکار و پنهان انفجار نفت کش ها در فجیره،  دولت از فرضیه گرانی بنزین عبور کند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۳ اردیبهشت است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رونق تولید باید به تصمیم سازی اهمیت داد

«سعید باستانی» شب گذشته (یکشنبه 22 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره ایجاد شرایط برای رونق تولید با اشاره به اینکه مجموعه قوانین و مقرارت، فضای کسب و کار و استراتژی توسعه تولید در بخش های مختلف به تولید کننده اطمینان خاطر بیشتری می دهد، گفت: برای رونق تولید باید به تصمیم سازی اهمیت داد که در کمیسیون ها نمایندگان اتاق تعاون و وزارت بازرگانی می توانند حضور داشته باشند بنابراین حضور بخش خصوصی بیشتر در اجرا مهم است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بر اساس تصمیم دولت استفاده از تشکل ها می تواند به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک کند، گفت: به دلیل سیستم دیوان سالاری در دولت تصمیم گیری ها کند است و به موقع انجام نمی شود بنابراین نیاز به مکانیزم پیشگیرانه برای نقش تشکل ها در تصمیم سازی داریم، تا تشکل ها در حوزه تصمیم گیری همراه با سایر دستگاه ها از جمله وزارت کار، وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باشند.

 

باستانی در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به بررسی لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: بررسی ها تا رفع ایرادات ادامه دارد البته حلقه آخری که تدوین شده و دولت مکلف به اجرا بوده هنوز اجرایی نشده است.

 

امروز در حیاط خلوت آمریکا هم موفقیت و پیروزی برای این کشور حاصل نمی شود

«رضا صدرالحسینی» شب گذشته (یکشنبه 22 اردیبهشت) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت کنونی آمریکا با تاکید بر اینکه ستاره قدرت این کشور رو به افول است، گفت: در دهه های قبل و زمانی که مولفه نظام از مهمترین فاکتورهای اقتدار یک کشور بود حرکت آمریکا به هر سمت و سویی زلزله سیاسی راه می انداخت ولی در شرایط کنونی، حتی در حیاط خلوت آمریکایی ها یعنی ونزوئلا، باز هم موفقیت و پیروزی برای آمریکایی ها حاصل نمی شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید به اینکه امروز دیگر نمی توان ادعا کرد آمریکا با در اختیار داشتن قدرت نظامی بزرگ، می تواند بزرگ و کدخدای جهان باشد، گفت: براساس سیال بودن قدرت در جهان، تئوریهای جهانی بیانگر آن است که قدرت ها به صورت کلونی در حال شکل گیری هستند و دیگر از قدرت تک قطبی گذر شده است.

 

صدر الحسینی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با چین مشکلات و اختلافات سایبری و اقتصادی دارند، گفت: آمریکایی ها در حوزه های مختلف که قبلا در آنها قدرت بلامنازع بودند امروز به رقبای خود نزدیک تر شده اند و با توجه به مشکلات عدیده ای که در داخل دارند بعید است بتوانند به رقبای خود برسند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز آمریکا نسبت به وضع معیشت مردم و وضعیت مادران و کودکان بسیار شکننده شده و موضوع یک سال گذشته این کشور در خصوص بیمه ها بود، ادامه داد: آمریکا 40 میلیون شهروند زیر خط فقر دارد و این رقم برای آمریکا شکننده است.

 

دولت از فرضیه گرانی بنزین عبور کند

«حسین کنعانی مقدم »در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد احیای کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین و مخالفت مجلس شورای اسلامی با این موضوع گفت: متاسفانه فرضیه رییس مجلس شورای اسلامی برای کنترل قاچاق از طریق سهمیه بندی فرضیه غلطی است. کسی که در تهران زندگی می کند  و بنزین مصرف می کند چگونه می خواهد بنزین سهمیه خود را قاچاق و به لب مرز انتقال دهد. اگر بنزین نداریم به مردم بگوییم صرفه جویی و کاهش مصرف بنزین را مد نظر قرار دهند و با مدیریت منابع  از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: در حالی که در شرایط فعلی با کاهش تولید صادرات نفت مواجه هستیم به طور طبیعی باید نفت مازاد را تبدیل به بنزین و گازوییل و حامل های انرژی کنیم  و در داخل مصرف کینم و این موضوع می تواند منبع درآمد خوبی برای دولت محسوب شود.

 

رییس سابق کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب خاطر نشان کرد: دولت اگر از نظر منابع مشکلی ندارد حتی می تواند مردم را به مصرف بیشتر تشویق کند و از این راه درآمدی خوبی کسب کند.اگر قرار است بنزین وارد کنیم و مشکل ورود بنزین داریم چرا می گوییم با پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین صادر کنیم؟

 

این فعال اصولگر اظهار کرد: چه کسی باید بر قاچاق تریلی ها و تانکرهای حامل سوخت و بنزین در مرزهای کشور نظارت کند و چرا تاکنون جلوی این کار گرفته نشده است؟ فکر کنید به جای یک تانکر سوخت یک تانکر سلاح، مشروب و مواد مخدر قاچاق شود چرا جلوی قاچاق این موارد عنوان شده گرفته می شود اما برای مقابله با قاچاق سوخت اقدامی انجام نمی شود؟ به نظر می رسد دستگاههای نظارتی و نیروی های نظامی و انتظامی که در مرزها مستقر هستند  را باید کمک کرد تا جلوی قاچاق سوخت را بگیرند.

 

آشکار و پنهان انفجار نفت کش ها در فجیره

در حالی که این روزها خلیج فارس و دریای عمان به موضوع اصلی اختلافات میان ایران، آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شده، امارات دچار حادثه ای بزرگ شد که از روزهای سخت این منطقه حکایت دارد.

 

روز گذشته خبری مبنی بر یک انفجار در امارات متحده عربی منتشر شد که مسئولان اماراتی آن را ابتدا تکذیب کردند و سپس به تائید آن پرداختند.

 

طبق توضیحاتی که «المیادین» داده، وقوع انفجار در بندر فجیره ناشی از آتش سوزی در تعدادی از تانکرهای ذخیره سوخت روی داد که در پی گسترش آن چندین کشتی در بندرگاه فجیره منفجر شدند.

 

طبق ترجمه ایرنا، المیادین به نقل از منابع محلی خود گزارش داده که این آتش سوزی و انفجار بین ساعات چهار تا هفت صبح امروز روی داده است .

 

این شبکه همچنین اعلام کرد که هواپیماهای جنگی فرانسه و آمریکا در منطقه در پی آتش سوزی و انفجارهای حاصل از آن به پرواز درآمده اند.اما با انتشار این خبر، خبرگزاری دولتی امارات (وام) به نقل از دفتر حاکم امارت فجیره هرگونه آتش سوزی و انفجار در بندرگاه صادرات نفت این امارت را تکذیب کرد.

 

این دفتر تاکید کردکه بارگیری و فعالیت نفکش ها در بندر فجیره به صورت عادی جریان دارد.

 

از سویی دیگر براساس ترجمه ای که فارس منتشر کرده، روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به بیانیه وزارت خارجه امارات متحده عربی درباره عملیات خرابکاری علیه 4 کشتی این کشور در بندر الفجیره نوشت: این حادثه در منطقه سوخت گیری تانکرهای نفتکش در نزدیکی قلمروی امارات در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است، منطقه‌ای که یک گذرگاه اصلی برای صادرات این کشورهای سرشار از نفت است.

 

ظریف با رئیس‌جمهوری ترکمنستان دیدار کرد

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، صبح امروز با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

اقدامات آمریکا در راستای فشار بر اقتصاد ایران است/ دنیا بداند که ایران قوی تر از هر زمان دیگری است

«محمد مهدی برومندی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر جنگ با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اقدامات آمریکا را یک فضاسازی رسانه ای برای  فشار بر اقتصاد ایران و امتیازگیری از کشورهای منطقه تلقی می کنیم.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با قدرت می گوییم که جمهوری اسلامی ایران مذاکره را انجام داد و مذاکره چیزی بود که در برجام اتفاق افتاد و این آمریکایی ها هستند که میز مذاکره را ترک کردند و به همه چیز پشت پا زدند.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند لذا وقتی جمهوری اسلامی ایران به انواع مختلف مآمریکایی ها را تجربه کرده است نه با آنها مذاکره می کند و نه می خواهد آغازگر جنگی باشد.

 

برومندی تصریح کرد: اگر آمریکایی ها بخواهند کوچک ترین خطایی در رابطه با تهدید امنیتی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند ایران با اقتدار تمام مقابل آنها می ایستد و دنیا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران قوی تر از هر زمان دیگری است و به هر تهدیدی با قاطعیت پاسخ می دهد.

 

کوپن نقش مسکن دارد/ ۴۰ میلیون نفر در کشور به کالاهای اساسی نیاز دارند

«رسول خضری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد احتمال کوپنی کردن کالاهای اساسی گفت: دولت 14 میلیارد دلار را برای تامین کالاهای اساسی اختصاص داده است و این پول کمی نیست. اگر نظارت دقیقی بر آن نباشد معلوم نیست که این پول چگونه توزیع می شود.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر نظارت دقیقی بر توزیع این کالا نباشد تبدیل به فساد و رانت می شود. قطعا مجلس باید با نظارت دقیق نحوه توزیع این پول را مورد رصد قرار دهد.

 

وی گفت: ما قبل از مشکلات فعلی و گرانی و تورم 11 میلیون نفر افراد نیازمند به کالاهای اساسی در کشور داشتیم اما در حال حاضر تعداد این افراد به 40 میلیون نفر رسیده است. قطعا این افراد برای تامین کالاهای اساسی شان نیاز به اقدام سریع و فوری دولت دارند. کوپنی کردن کالاها یک مسکن برای شرایط فعلی است اما باید در طولانی مدت به این موضوع به صورت ریشه ای نگاه کنیم.

 

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که ما باید آن را اجرایی کنیم بحث کمک به تولیدکنندگان است، باید سعی شود که نهاده های کشاورزی و تولیدی ارزان تر به دست تولیدکننده و کشاورز برسد. قطعا اگر این اتفاق بیفتد قیمت تمام شده کالاها پایین تر می آید و همین موضوع در رونق اشتغال و چرخه اقتصادی کشور موثر است.

 

برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده

دومین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به شرکت پدیده که دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است امروز (دوشنبه 23 اردیبهشت) در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

 

میزان درباره این جلسه خبر داده که پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذکرات لازم قانونی توسط وی، رئیس دادگاه از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.

 

بنابراین گزارش، پس از وقوع برخی تخلفات،‌ فروش سهام پدیده شاندیز با دستور قضایی ممنوع و دفاتر فروش سهام پلمپ شده اند. «غلامعلی صادقی»، قاضی پرونده پدیده در مشهد در این باره گفته بود «به خاطر افزایش های به اصطلاح بادکنکی و غیرقانونی سهام، مبالغ میلیاردی جابه جا شده است که این امر حتما نیازمند شفاف سازی است تا هر کسی یک شبه میلیاردر نشود.» این در حالی بود که «محسن پهلوان مقدم»، مدیرعامل این شرکت گفته بود: «شاید پدیده اولین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا باشد که در آن سهام افزایش پیدا می‌کند و قیمت سهم در آن کاهش نمی یابد. از بزرگان علم اقتصاد هم بپرسید به شما می‌گویند که این موضوع کاری بزرگ است.»/

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان برجام نماز جمعه جزء خوانی قرآن کریم اردبیل حرم حضرت معصومه س رمضان شهرستان آران و بیدگل سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه ایران در راستای اجرای قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه، تعدادی از اشخاص و نهادهای آمریکایی را تحریم کرد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes): مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران