Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- مدیرکل راه آهن شمال ۲ بهره‌برداری از ظرفیت‌های توریستی در مسیر ریلی قزوین به رشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: تورهای گردشگری در محور قزوین به رشت راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین ،علی خدایی از راه‌اندازی تور و قطار گردشگری در مسیر ریلی قزوین به رشت سخن گفت و اظهار داشت:‌ با تعدادی از آژانس‌ها و مراکز گردشگری صحبت‌هایی به عمل آمده تا در صورت استقبال مردمی،‌ قطار گردشگری در مسیر قزوین به رشت راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از رایزنی ‌با شرکت‌های تفریحی و توریستی و مراکز گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم در ایستگاه‌هایی که قطار قزوین - رشت توقف دارد امکان بازدید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های طبیعی این مسیر را فراهم کنیم.

خدایی مسیر ریلی قزوین به رشت را یکی از زیباترین محورهای شبکه ریلی کشور اعلام کرد و بیان داشت: ابنیه‌ها پل‌ها و تونل‌های فراوانی که در این خط ریلی ساخته و تعبیه شده است در کنار جذابیت‌های طبیعی مناظر و چشم‌اندازهای بسیار فوق‌العاده‌ای را در مسیر به وجود آورده است.

وی عبور راه آهن گیلان از مناطق طبیعی و بکر استان را فرصتی مغتنم برای راه‌اندازی قطار گردشگری خواند و تصریح کرد: وجود شالیزارهای متعدد، رودخانه‌های زیبا، جنگل و مرداب سراوان و نمونه‌های زیادی از این‌ها یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری و تفریحی در شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود.

خدایی ‌با تأکید بر اینکه پل منجیل در کل شبکه راه آهن کشور به عنوان طولانی‌ترین و زیباترین پل شناخته شده است افزود: ایجاد سازه‌ها و پل‌هایی نظیر پل شاهرود با ارتفاع بیش از ۵۰ متر از سطح زمین که با الهام از معماری سنتی و مدرن ساخته شده به جذابیت‌های راه‌آهن قزوین رشت افزوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ وجود ۲۲ کیلومتر تونل در محور ریلی قزوین به رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های نقل و انتقال مسافر و حمل بار، از وجهه گردشگری این مسیر ریلی نیز نهایت استفاده را ببریم.

خدایی با اشاره به اینکه در صورت استقبال مردم و مسافران قطار گردشگری قزوین به رشت به زودی راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: از زمان افتتاح راه آهن قزوین به رشت، تاکنون حتی یکبار برنامه جابه‌جایی مسافران در این مسیر به تعویق نیافتاده است و به صورت کاملاً منظم جریان دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در قطار رشت به مشهد و بالعکس سخن گفت و اظهار داشت: با افزایش تعداد قطارها در مسیر راه آهن قزوین به رشت و بالعکس انتظار داریم در هر هفته حدود هزار و ۲۰۰ نفر مسافر در این مسیر ریلی جابه‌جا شوند.

انتهای پیام

منبع :تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: راه آهن گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

مددخانی فرماندار آبیک گفت: در حادثه برخورد قطار با گله‌ی گوسفند در حوالی آبیک،  ۵۷ راس گوسفند و دو چوپان از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

در این حادثه، علی رغم وجود پل زیر گذر، گله از روی ریل عبور کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک