Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- معاون فني و عمراني فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اهميت حفاظت از سدهاي تامين کننده آب شرب تهران، گفت: در صورتي که فاضلاب دماوند به صورت بهداشتي دفع نشود، علاوه بر آب سد ماملو ،آب شرب شهرستان را نيز تهديد مي کند.

به گزارش ايرنا، علي شيوا روز دوشنبه در جلسه تهيه طرح حوضه آبريز سد ماملو که با حضور جمعي از مسئولان ذيربط و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازي استان تهران در سالن اجتماعات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مبني بر اجراي طرح ساماندهي حوضه هاي آبريز تامين کننده آب شرب تهران، عدم حفاظت سبب ايجاد يک فاجعه انساني خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شيوا يکي از سدهاي تامين کننده آب شرب تهران را سد ماملو دانست و تأکيد کرد: حوزه آبريز اين سد، شهرستان دماوند و دو رودخانه تار دماوند و آه آبعلي است که به مخزن سد ماملو مي ريزند.
اين مقام مسئول بر لزوم دفع بهداشتي فاضلاب حوزه شهرستان تاکيد کرد و گفت: در صورتي که فاضلاب شهرستان به صورت بهداشتي دفع نشود و تدابير لازم در اين خصوص اتخاذ نگردد، با مشکلاتي در تامين آب شرب منطقه و سد ماملو مواجه خواهيم شد که نياز است اجراي پروژه فاضلاب شهري که از سال گذشته آغاز شده، تسريع شود.
معاون فني و عمراني فرمانداري شهرستان دماوند علاوه بر اين به لزوم رعايت حريم کمي و کيفي بستر رودخانه ها تاکيد و خاطرنشان کرد: يکي از عوامل مهم کيفيت آب توجه به ساخت و سازهاي اطراف رودخانه ها است که بايد اين موضوع به صورت جدي لحاظ شود.
**460 مورد تجاوز به حريم بستر رودخانه آه آبعلي
همچنين منصور مرداني، مدير امور منابع آب شهرستان دماوند با اشاره به اينکه سر شاخه هاي حوزه آبريز سد ماملو سه رودخانه آه آبعلي، تاررود و سياه رود است، بيان کرد: چالش هاي متعددي در اين سه رودخانه که به سد ماملو ميريزد، وجود دارد که يکي از اين موارد وجود 460 مورد تجاوز به حريم بستر رودخانه آه آبعلي است.
وي با بيان اينکه 204 مورد کالورت و سازه تقاطعي آبريز ناايمن در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: يکي از موضوعات حائز اهميت که توسط اداره کل راه و شهرسازي وقت صورت گرفت، انسداد يکي از نقاط رودخانه آه در مجاورت جاده هراز بود که اين اقدام باعث انسداد گذر ايمن سيلاب و جاري شدن آب در بافت شهري شد.
وي عنوان کرد: يکي از الزامات شهري طراحي دوره بازگشت 50 ساله سيلاب است و اگر اقدامات لازم در رودخانه آه آبعلي انجام شود بدون شک تا 100 سال هم دوره بازگشت سيلاب نخواهيم داشت.
مدير امور منابع آب شهرستان دماوند با اشاره به چالش موجود در رودخانه تار شهر دماوند نيز اضافه کرد: دوره بازگشت 50 ساله اين رودخانه در ابتداي مسير خود از منطقه مشاء و روح افزا 130 متر مکعب در ثانيه است که ميزان در ورود به مناطق جنوبي شهر به 12 تا 15 متر مکعب مي رسد که در صورت عدم رعايت حريم و عدم مناسب سازي بستر رودخانه اين حجم آب قطعا وارد شهر خواهد شد.
همچنين عباس صفري، شهردار دماوند در اين جلسه با اشاره به اهميت آب شرب تهران بيان کرد: فاضلاب دماوند به عنوان اصلي ترين موضوع تهديد کننده در راستاي جلوگيري از لطمه وارد کردن به سد ماملو محسوب مي شود و با توجه به شرايط حوضه هاي آبريز دماوند تمام فاضلاب به رودخانه ها مي ريزد.
اين مقام مسئول پسماند هاي شهري و تصرفات در حريم رودخانه ها را از ديگر عوامل تهديد کننده اين امر دانست و افزود: اين مهم يک چالش اجتماعي و يک آسيب به آب شرب محسوب مي شود.
شهردار دماوند بيان کرد: مسائل مربوط به حريم بستر، پرداخت مالکيت ها و ساماندهي ديواره هاي ساحلي نيز به عنوان ديگر عوامل مهم در اين حوزه مد نظر قرار دارد.
صفري با بيان اينکه ايجاد ديواره هاي ساحلي به لحاظ قانوني بر عهده شهرداري نيست، گفت: با اين وجود تاکنون بخش اعظمي از رودخانه تار شهر دماوند که بطول 20 کيلومتر است توسط اين نهاد احداث شده است.
وي گفت: حريم هاي کمي و کيفي رودخانه از ديگر موضوعات حائز اهميت است که برخي نقاط در حريم کيفي تا 150 متر نيز تعريف شده که بايد بازنگري شود.
تهرام/7276//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند

رئیس شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند از ضبط ۴ هزار و ۲۱۸ لیتر سوخت و محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش حبرگزاری تسنیم از استان تهران، مصطفی متو با اشاره به شناسایی قاچاق سوخت در دماوند اظهار داشت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان دماوند به پرونده قاچاق 4 هزار و 218 لیتر نفتگاز به ارزش 748 میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت 1 میلیارد و 497 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش ریالی سوخت کشف شده محکوم کرد.

رئیس شعبه اول تعزیرات دماوند در ادامه گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

قاچاق سوخت دانش آموزان هرمزگانی را از مدرسه دور کرده است

متی در پایان خاطرنشان کرد: عزم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون‌شکنی جدی بوده و با متخلفان قاچاق در شهرستان‌های استان تهران برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل