Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-02@22:45:43 GMT

آغاز توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۲۶۵۷

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۶۵۰ تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان برای رفاه حال کشاورزان توزیع‌شده است.به گزارش بلاغ،مجید فرزانه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم در استان گیلان سابقه زیادی دارد اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در استان گیلان از گذشته رواج داشته و مردم درآمد بسیار خوبی از این صنعت به دست می‌آورند که باید موردتوجه کشاورزان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره توزیع تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۶۵۰ تخم نوغان اصلاح‌شده در استان گیلان برای رفاه حال کشاورزان توزیع‌شده است.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تخم نوغان بیان کرد: در مرحله نخست ۷۰۰ جعبه تخم نوغان در بین کشاورزان و نوغانداران گیلانی توزیع‌شده که با رشد ۲۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

فرزانه با اذعان به اینکه توزیع تخم نوغان در کل کشور انجام‌شده تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت پیله کرم ابریشم در کشور، نوغانداران رغبت بسیار زیادی برای خرید و پرورش کرم ابریشم پیداکرده‌اند که تاکنون در ۲۸ استان کشور تخم نوغان توزیع‌شده است.

وی با اعلام تاریخ اتمام توزیع نوغان در استان گیلان گفت: توزیع تخم‌مرغ معمولی از هفت اردیبهشت در استان گیلان آغازشده و مرحله دوم توزیع تا ۱۰ خرداد ادامه دارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان