Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول گفت: بر اثر سرمازدگی بهار امسال، ۴۴۰ میلیارد تومان خسارت به اراضی زراعی و باغی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی وارد شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ضمن اعلام این مطلب افزود: ارزیابی کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی نشان می‌دهد که بر اثر سرمازدگی بهار سال جاری باغات بیمه شده تاکنون، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و زراعت بیمه شده ۱۴۰ میلیارد تومان دچار خسارت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد ابراهیم حسن نژاد، سطح اراضی زراعی بیمه شده خسارت دیده بر اثر سرمازدگی در ۱۱ استان کشور را ۵۸۹ هزار هکتار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه درصد خسارات در باغات و مزارع بیمه شده متفاوت است، گفت: کشاورزان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی که بر اثر سرمازدگی دچار آسیب شده‌اند، نگران نباشند؛ چراکه غرامت آن‌ها به موقع از سوی صندوق بیمه کشاورزی مطابق با بیمه نامه‌ها و بر اساس نوع خسارت وارد شده پرداخت می‌شود.

حسن نژاد تصریح کرد: باغات تمام استان‌های کشور تحت تأثیر سرمازدگی قرار گرفته‌اند؛ اما میزان و درصد تأثیرات آن در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی دیگر استان‌ها کمتر است و کارشناسان صندوق در حال بازدید و مستندسازی از خسارات وارده به باغات و مزارع هستند.

وی ادامه داد: پس از مستندسازی و برداشت محصولات، باید درصد افت محصول مشخص و بر اساس آن خسارت به بیمه شدگان پرداخت شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی بار دیگر از کشاورزان خواست در فرصت باقیمانده در کشت بهاره نسبت به بیمه کردن محصولات و اراضی خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خسارت سرمازدگی باغات سرمازدگی باغات اراضی زراعی بیمه باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند