Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه اختلافات میان واشنگتن و مسکو درباره برخی پرونده‌ها از جمله سوریه، وزیر خارجه آمریکا فردا در روسیه با رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا فردا- سه‌شنبه- عازم روسیه خواهد شد و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در شهر ساحلی «سوچی» در دریای سرخ دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه نوشت، وزیر خارجه آمریکا در روسیه، درباره مسائل مورد اختلاف طرفین و نیز ونزوئلا، جنگ سوریه و خلع تسلیحات و درگیری‌ها در اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

برخی رسانه‌های خبری اعلام کردند، پامپئو در دیدارش در سوچی، پرونده‌هایی از جمله پرونده سوریه، حضور نیروهای ایرانی در سوریه، ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه، و پرونده‌های بین‌المللی دیگری از جمله اوضاع در ونزوئلا و اوکراین را روی میز خواهد گذاشت. او همچنین دیداری با همتای روسی‌اش «سرگئی لاوروف» ترتیب خواهد داد.

توضیح وزارت خارجه روسیه درباره لغو سفر پامپئو به مسکو

روزنامه «الوطن» سوریه نوشت، حضور نظامی آمریکا در سوریه یکی از مهم‌ترین مسئله مورد اختلاف بین مسکو و واشنگتن است. مسکو بر ضرورت عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از سوریه تأکید دارد ولی با وجودی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر سال گذشته میلادی از تصمیمش برای خروج نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه خبر داده بود ولی او سپس از این تصمیمش عقب‎نشینی کرد و بر ادامه حضور 400 سرباز در سوریه، از جمله 200 نظامی در «التنف» تأکید کرد و عنوان داشت که مصمم به ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه است.

عمده اختلاف میان مسکو و واشنگتن درباره «منطقه امن» است به‌ویژه این‌که مسکو به ترکیه بارها هشدار داده است که راه‌حل در شمال سوریه بازگشت به توافق «اضنه» است. با توجه به این‌که «جیمز جفری» فرستاده آمریکا اوایل ماه جاری میلادی عازم آنکارا شد، «عمر اوسی» عضو مجلس «الشعب» و رئیس حزب «ابتکار ملی»- از کُردهای سوری-، هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه الوطن گفت: «بر این باورم آنها( ترکیه و آمریکا) به تفاهماتی درباره ایجاد( منطقه امن) در شرق فرات دست یافته‌اند.»

روزنامه الوطن، امروز- سه‌شنبه- نوشت: اشغال التنف از سوی آمریکا، یکی دیگر از مسائل مورد اختلاف میان مسکو واشنگتن است. در حالی‌که روسیه و سوریه بارها عقب‌نشینی آمریکا از این منطقه را خواستار شده‌اند تا معضل «اردوگاه الرکبان» در جنوب شرق سوریه حل و فصل شود و از سوی دیگر، مقدمات بازگشت تمامی آوارگان در این اردوگاه به شهرها و روستاهای‌شان فراهم گردد و جاده بین‌المللی «دمشق- بغداد» از طریق گذرگاه «التنف- الولید» بازگشایی شود ولی ایالات متحده بر تداوم حضور اشغالگرانه‌اش در ممنطقه التنف تأکید دارد و با خروج از آن، مخالفت می‌کند.

علاوه بر پرونده‌های قبلی، پرونده حضور ایران در سوریه و مشارکت مستشاران ایرانی در امر مبارزه با تروریسم نیز یکی دیگر از اختلافات است. آمریکا هم‌سو با موضع اسرائیل، خروج ایران از سوریه را درخواست می‌کند در حالی‌که حضور نیروهای ایرانی در سوریه قانونی و با موافقت دولت سوریه است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,89,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه" اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار سوریه اخبار روسیه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد