Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@21:43:59 GMT

پروازهاي بغداد - دمشق از سرگرفته مي شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۳۶۴

پروازهاي بغداد - دمشق از سرگرفته مي شود

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – شرکت خطوط هوايي عراق اعلام کرد که به زودي پروازهاي مسافري ميان بغداد و دمشق از سرگرفته مي شود.

به گزارش ايرنا، روزنامه دولتي «الصباح» عراق روز دوشنبه در گزارشي به نقل از يک مقام مسوول در شرکت خطوط هوايي عراق که نامش را فاش نکرده آورده است که اين شرکت تلاش مستمري براي فراهم کردن زمينه از سرگيري پروازهاي هوايي بين بغداد و دمشق انجام مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مقام مسوول با ياد کردن از خط هوايي دمشق و بغداد به عنوان يکي از خطوط پروازي مهم و حياتي براي عراق گفته است که پروازهاي هوايي بغداد و دمشق در نتيجه جنگ در سوريه متوقف شده است.
به نوشته روزنامه الصباح بازگشايي خط پروازي بغداد و دمشق به دليل درخواست روبه تزايد مسافران مورد اهتمام جدي دولت عراق است و باعث تسهيل در نقل و انتقال مسافران مي شود.
پيشتر «مشعان الجبوري» نماينده سابق و از شخصيت هاي سياسي معروف عراقي که روابط نزديکي با دولت سوريه دارد، در سايت رسمي خود اعلام کرده بود که پروازها به دمشق از دو فرودگاه بين المللي بغداد ونجف اشرف از چهارشنبه آينده 25 ارديبهشت ماه از سرگرفته مي شود.
وي اضافه کرده است که با تلاش خيرين و دوستان سوريه، اين پروازها به دمشق نخست به صورت دو پرواز در روز خواهد بود.
ناآرامي هاي سوريه از بهمن ماه 89 با تظاهرات محدود مردمي آغاز شد و سپس به دليل دخالت برخي کشورهاي منطقه و خارجي و حمايت آنها از گروه هاي تروريستي، بحران سوريه وارد فاز جنگ داخلي شد.
دولت سوريه بعد از شش سال جنگ ويرانگر توانست با کمک دوستان و همپيمانانش، بر گروه هاي تروريستي پيروز شده و آرامش را بار ديگر به سوريه بر گرداند.
چندي قبل اولين مسافرت زميني بين بغداد و دمشق با عبور کاروان مسافران و زائران عراقي از يکي از گذرگاه هاي رسمي بين دو کشور، گشايش يافت.
عراق از معدود کشورهاي عربي است که همواره در کنار دولت قانوني سوريه ايستاده و هم اينک خواهان بازگشت مجدد سوريه به اتحاديه عرب و برقراري روابط طبيعي اعراب با دمشق است.
خاورم *4*353*380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق