Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: نهادهای فرهنگی و آموزشی با همراهی تشکل های مردمی نقش اصلی در یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان دارند.

به گزارش ایرنا، احمد ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد (روز ملی مقاومت ایثار و پیروزی) افزود: باید مردم و جوانان را در جریان فداکاری رزمندگان قهرمان اسلام قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنچه می تواند توطئه های فرهنگی، اقتصادی و روانی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی را خنثی کند روحیه انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
این مسئول با بیان اینکه سوم خرداد در تاریخ کشور ما نماد مقاومت قهرمانانه مردم است و برای برای همیشه ثبت و ضبط شده است تصریح کرد: مهمترین دستاورد این حماسه این بود که ملت ایران به جهانیان اعلام کرد با عنایت حضرت حق و با دست‌خالی برابر توطئه‌های دشمنان اسلام پیروز است.
ابراهیمی تاکید کرد: وظیفه ما در دوره کنونی که بار دیگر از سوی شیطان بزرگ تحت‌ فشار قرارگرفته است، یادآوری رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.
وی از همه مردم و مسئولان خواست با برگزاری مراسم مختلف به این مناسبت و آذین‌بندی سر درب ادارات و فضاسازی مناسب محیط شهری نسبت به بزرگداشت این روز تاریخی اقدام کنند.
عطرافشانی و غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه حماسه‌سازان سوم خرداد از جمله برنامه‌های بزرگداشت این واقعه بزرگ در استان است.
خرمشهر سوم خرداد 61 پس از 19 ماه اشغال در عملیات بیت المقدس آزاد شد.
7536/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فتح خرمشهر مديركل بنياد شهيد يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی