Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:01:53 GMT

شاه بوف زخمی پس از مداوا در جنگل های سردشت رها شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۶۱۶

شاه بوف زخمی پس از مداوا در جنگل های سردشت رها شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک بهله شاه بوف پس از مداوا، در طبیعت جنگلی این شهرستان رها شد.

خالد بایزیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بهله شاه بوف در خروجی شهر سردشت از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود که توسط دوستداران طبیعت در اختیار ماموران این اداره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مصدومیت این پرنده بعد از مدتی مراقبت، نگهداری و تغذیه مناسب و همچنین مراقبت های دامپزشکی و تزریق واکسن توسط دوستداران محیط زیست مداوا شد.
وی اظهار داشت: این پرنده پس از تیمار و در حالی که قدرت پرواز خود را به دست آورده بود، عصر دیروز در یکی از زیستگاه های این شهرستان رها شد.
بایزیدی گفت: شاه بوف یا جغد شاخدار بزرگترین جغد ایران است که به طور تقریبی در تمام زیستگاه های ایران زندگی می کند.
وی با بیان اینکه شاه بوف در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: این پرنده در نواحی کوهستانی و مناطق صخره ای به سر برده و در لبه صخره ها و شکاف ها یا لانه های متروکه آشیانه می سازد.
به گزارش ایرنا سردشت دارای 150 هزار هکتار مساحت است؛ در سطح این شهرستان یک منطقه حفاظت شده به مساحت 11 هزار هکتار در «میراباد» وجود دارد که از گونه های شاخص و کمیاب آن میتوان به خرس قهوه ای، سنجاب ایرانی، گراز وحشی و سمندر کردستانی و لاک پشت مهمیزی اشاره کرد.
سردشت با 90 هزار هکتار اراضی جنگلی دارای بیشترین جنگل در آذربایجان غربی است.
مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب، اراضی جنگلی و سد خاکی ورگیل مهمترین زیستگاه های پرندگان در این شهرستان است.
7562/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي حفاظت محيط زيست شاه بوف سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند