Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:19:02 GMT

بندر فجیره کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۷۳۵

امارت فجیره یکی از ۷ امارت کشور امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر فجیره است. فجیره در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی شبه‌جزیره عربستان قرار دارد.

امارت فجیره یکی از ۷ امارت کشور امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر فجیره است.   فجیره مساحتی برابر با ۱۱۶۵ کیلومترمربع و بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ جمعیتی برابر با ۱۳۰ هزار نفر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فجیره در ساحل دریای عمان و شرق شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. این امارت از جنوب به کلبا، از غرب به امارت‌های رأس‌الخیمه و شارجه منتهی می‌شود.
فجیره را می‌توان به‌عنوان یکی از امارت‌های مهم تاریخی امارات متحده شناخت. در روستای بدیه در شهر فجیره، مسجدی باستانی با قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد که به مسجد «بدیه» مشهور است. این مسجد ظاهری عجیب دارد و نظر بسیاری از باستان‌شناسان را جلب کرده است.
قلعه اوحله یکی دیگر از آثار تاریخی فجیره است که درواقع دژی تاریخی است که هرساله گردشگران زیادی را به امارات متحده عربی می‌کشاند.
بندر فجیره یکی از بنادر مهم منطقه خاورمیانه است. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۲ هزار کشتی عبوری از تنگه هرمز برای سوخت‌گیری به بندر فجیره روانه می‌شدند، این موضوع میزان اهمیت بندر را نمایش می‌دهد.
کلمه فجیره، به معنای چشمه‌های آب جاری است و چون در اطراف این منطقه چند چشمه آب روان است، این منطقه فجیره نام‌گذاری شده است.
فجیره امروز به یکی از امارت‌های مدرن کشور امارات متحده عربی تبدیل شده است، اگرچه هنوز مراکز خرید فجیره به‌پای مراکز خرید دبینمی‌رسند؛ اما در اندازه خود به یکی از بهترین امارت‌های این کشور تبدیل شده است.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد

باشگاه الاهلی امارات درصدد تمدید قرارداد مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخشش مهدی قایدی در فصل جاری لیگ امارات با پیراهن اتحاد کلباء باعث شده است تا مدیران باشگاه الاهلی تمدید قرارداد این بازیکن را در دستور کار قرار دهند.

قایدی در حال حاضر به‌عنوان بازیکن قرضی در اتحاد کلباء حضور دارد و دو فصل دیگر از قراردادش با الاهلی باقی مانده است. با این حال باشگاه الاهلی قصد دارد مدت قرارداد قایدی را بیشتر کند و به این بازیکن پیشنهاد تمدید قرارداد داده است.

بر اساس این گزارش، قایدی با چند پیشنهاد دیگر هم مواجه شده و هنوز به پیشنهاد باشگاه الاهلی پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • آبشار کیگا کجاست ؟ چگونه به آنجا برویم ؟
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی