Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی گفت: در جلسات کمیسیون ماده ۵ و امور زیربنای از نظام مهندسی دعوت می‌شود اما حق رای داده نمی‌شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، علی اکبر رمضان‌زاده امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: در شرایط فعلی بیش از 4 هزار مهندس معماری، عمرانی، تاسیسات، نقشه‌کشی و ترافیک در استان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه و کیفیت بخشی به زندگی و آسایش مردم فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه اعتراضی انبوه‌سازان به ابلاغیه اخیر وزارت راه درباره سازمان نظام مهندسی80 درصد ظرفیت صادرات شرکت‌های مهندسی ایرانی به عراق رفته استرئیس‌جمهور: مرمت ساختمان‌ها در مناطق سیل‌زده تا پایان تیرماه امسال انجام شود

وی با ابراز اینکه توجه به نهادهای غیر دولتی و بالاخص نظام مهندسی از سوی دولت کم و بی تاثیر است، افزود: نهادهای غیر دولتی یکی از مولفه‌های مهم دنیا در عرصه رشد و توسعه کشورها است، اما این مهم در کشور ما مغفول واقع شده است.

رمضانزاده در همین خصوص ادامه داد: در استان ما نیز نظام مهندسی در کمیسیون‌های ماده 5 و امور زیر بنایی حضور دارد اما حق رای ندارد. متاسفانه در طرح تفصیلی و طرح جامع شهری از نظام مهندسی نظرخواهی نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد ساخت و سازهای غیر اصولی در مسیل‌ها و مزارع شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات ساختمان‌های بخش روستایی، خاطرنشان کرد: متأسفانه ساخته شدن ساختمان‌ها در فضای کم، موجب هدر رفتن انرژی زیادی شده است و در همین راستا برنامه جامعی برای حل این معضل در ساختمان‌های روستایی از سوی نظام مهندسی ساختمان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تاکنون نشستی در خصوص استفاده از ظرفیت مهندسان در تخریب‌های ناشی از سیل صورت نگرفته است.

وی حذف مکاتبات کاغذی را از برنامه‌های مهم این سازمان در سال 98 عنوان کرد و در این باره افزود: با توجه به بکارگیری سامانه الکترونیکی در این سازمان تمامی مکاتبات و مراودات از طریق مبادی الکترونیکی انجام می‌گیرد. همچنین کنترل نقشه‌ها نیز که میزان قابل توجی کاغذ استفاده می کرد، الکترونیکی شده و توانسته 85 درصد عملیاتی شود.

رمضان زاده در پایان گفت: در سال 97 بالغ بر یک میلیون متر مربع نقشه  که  2843 پروژه را شامل می‌شود، تهیه و به شهرداری‌های استان ارسال شده است که این رقم 4 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است. همچنین از تعداد 4هزار مهندس در استان تنها 1700نفر مشغول به کار هستند و 59 درصد آن‌ها بیکار می‌باشند.

انتهای پیام/ ز

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت