Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:24:42 GMT

راه اندازی تورهای گردشگری در محور قزوین به رشت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۹۱۷

راه اندازی تورهای گردشگری در محور قزوین به رشت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی خدایی مدیرکل راه آهن شمال ۲ از راه‌اندازی تور و قطار گردشگری در مسیر ریلی قزوین به رشت سخن گفت و تصریح کرد: با تعدادی از آژانس‌ها و مراکز گردشگری صحبت‌هایی به عمل آمده تا در صورت استقبال مردمی، قطار گردشگری در مسیر قزوین به رشت راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از رایزنی با شرکت‌های تفریحی و توریستی و مراکز گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم در ایستگاه‌هایی که قطار قزوین – رشت توقف دارد امکان بازدید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های طبیعی این مسیر را فراهم کنیم.

خدایی مسیر ریلی قزوین به رشت را یکی از زیباترین محور‌های شبکه ریلی کشور اعلام کرد و بیان داشت: ابنیه‌ها پل‌ها و تونل‌های فراوانی که در این خط ریلی ساخته و تعبیه شده است در کنار جذابیت‌های طبیعی مناظر و چشم‌انداز‌های بسیار فوق‌العاده‌ای را در مسیر به وجود آورده است.

وی عبور راه آهن گیلان از مناطق طبیعی و بکر استان را فرصتی مغتنم برای راه‌اندازی قطار گردشگری خواند و تصریح کرد: وجود شالیزار‌های متعدد، رودخانه‌های زیبا، جنگل و مرداب سراوان و نمونه‌های زیادی از این‌ها یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری و تفریحی در شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود.

خدایی با تأکید بر اینکه پل منجیل در کل شبکه راه آهن کشور به عنوان طولانی‌ترین و زیباترین پل شناخته شده است افزود: ایجاد سازه‌ها و پل‌هایی نظیر پل شاهرود با ارتفاع بیش از ۵۰ متر از سطح زمین که با الهام از معماری سنتی و مدرن ساخته شده به جذابیت‌های راه‌آهن قزوین رشت افزوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ وجود ۲۲ کیلومتر تونل در محور ریلی قزوین به رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های نقل و انتقال مسافر و حمل بار، از وجهه گردشگری این مسیر ریلی نیز نهایت استفاده را ببریم.

خدایی با اشاره به اینکه در صورت استقبال مردم و مسافران قطار گردشگری قزوین به رشت به زودی راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: از زمان افتتاح راه آهن قزوین به رشت، تاکنون حتی یکبار برنامه جابه‌جایی مسافران در این مسیر به تعویق نیافتاده است و به صورت کاملاً منظم جریان دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در قطار رشت به مشهد و بالعکس سخن گفت و اظهار داشت: با افزایش تعداد قطار‌ها در مسیر راه آهن قزوین به رشت و بالعکس انتظار داریم در هر هفته حدود هزار و ۲۰۰ نفر مسافر در این مسیر ریلی جابه‌جا شوند.

انتهای پیام/آ

تور‌های گردشگری در محور قزوین به رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار گردشگری قطار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد