Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@18:22:08 GMT

تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین/ پکن: منتظر واکنش ما باشید

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۹۷۵

تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین/ پکن: منتظر واکنش ما باشید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در بحبوحه تلاش آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی و منزوی ساختن ایران، جنگ تجاری این کشور با چین نیز بالا گرفته است.

 

رویکرد تهاجمی ترامپ دربرابر دیگر کشورها، موضوعی است که اخیرا به سوژه تحلیل رسانه های غربی تبدیل شده و برخی از آنان درباره تشدید تنش های جهانی با واشنگتن و سقوط تسلط آمریکا بر اقتصاد جهانی هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بالا گرفتن جنگ تجاری، موجب تهدیدهای دوجانبه واشنگتن-پکن گشته و تیتر یک امروز خبرگزاری رویترز را به خود اختصاص داده است.

این در شرایطی است که اخیرا رسانه های جمهوری خواه آمریکا از جمله فاکس نیوز تاکید داشتند که رابطه تجاری ترامپ با پکن خوب است و "جنگ تجاری" فقط شایعه ای است که دموکرات ها برای تضعیف رئیس جمهور بر سر زبان ها انداخته اند.

 

رویترز در این باره نوشت: در شرایطی که صف آرایی تجاری آمریکا شدت گرفته، چین اعلام کرد هرگز تسلیم نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، چین روز دوشنبه اعلام کرد که تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد. این موضوع پس از آن بوده که واشنگتن بار دیگر تهدید کرد تعرفه هایی را بر تمامی کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد. این موضوع به تشدید درگیری تجاری بین دو کشور انجامیده اما پکن از بیان اینکه چگونه با تهدید آمریکا مقابله خواهد کرد خودداری ورزیده است.

 

رویترز افزود: جنگ تجاری بین دو قدرت اصلی اقتصادی روز جمعه یک مرحله بالاتر رفت و آن در زمانی بود که آمریکا تعرفه های کالاهای به ارزش 200 میلیارد دلار چین را افزایش داد.

این افزایش تعرفه پس از آن بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت، پکن با زیر پا گذاشتن تعهدات خود در توافقی که پس از ماه ها مذاکره به دست آمد، این توافق را نقض کرده است.

 

در ادامه این گزارش می خوانیم: ترامپ همچنین به رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا دستور داده اعمال تعرفه بر تمامی کالاهای وارداتی از چین را آغاز کند؛ اقدامی که بر کالاهایی با ارزش حدود 300 میلیارد دلار تاثیر خواهد گذاشت.

پکن وعده داده که تعرفه های جدید آمریکا را بی پاسخ نگذارد اما تاکنون جزئیات اقدام خود را تشریح نکرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزنه اش گفته، درخصوص جزئیات واکنش ما باید صبر کنید تا آن را ببینید.

 

رویترز نوشت: در آستانه مذاکرات هفته گذشته، چین خواستار حذف برخی از تهدات خود در پیش نویس توافقنامه شده بوده که می گفتند پکن باید قوانین و سیاست های جدیدی را تصویب کند؛ قوانینی که دایره ای از "حفاظت از مالکیت معنوی" تا "انتقال اجباری تکنولوژی" را در بر می گرفت. این اقدام، مذاکرات برای حل منزاعه اقتصادی چین و آمریکا را با مشکلات عمده ای مواجه ساخت.

 

 

 

111

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فاکس نیوز ترامپ چین رویترز اقتصاد آمریکا جام نیوز ژاپن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری