Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:44:52 GMT

جاده چذابه در خوزستان تا 10روزآینده برای تردد باز می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۴۳۰

جاده چذابه در خوزستان تا 10روزآینده برای تردد باز می شود

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: جاده مرزی چذابه که به دلیل جاری شدن سیلاب درفروردین امسال دچار آبگرفتگی و مسدود شده بود تا 10 روز آینده بازسازی و برای تردد باز می شود.

به گزارش ایرنا غلام عباس بهرامی نیا روز دوشنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: به دلیل جاری شدن سیلاب در جاده بستان - چذابه، این مسیر دچار آسیب و خرابی زیادی شده که به دلیل نامناسب بودن شرایط تردد از زمان جاری شدن سیلاب مسدود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنان آب بر روی این جاده جاری است و نیاز به 50 عدد لوله برای انتقال آب از روی جاده به نقطه دیگر داریم تا کار بهسازی انجام شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: به زودی ماشین آلات و ابزارتعمیر و بازسازی جاده به این منطقه منتقل می شود.
سیلاب و آبگرفتگی جاده های غرب خوزستان در محدوده شهرستان آزادگان ،موجب شده تا بازارچه مرزی چذابه از اوایل فروردین امسال غیرفعال باشد.
جریان سیلاب و آبگرفتگی در مسیر دهلاویه - بستان به سمت چذابه تا توقفگاه شهرداری به طول 30 کیلومتر، مانع بازگشایی این پایانه تجاری در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز شده است.
هم اکنون بازرگانان ، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه ، برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان ها استفاده می کنند.
پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.
از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده می کنند.
مرز تجاری چذابه در سال 1384 بر روی صادرات کالاهای غیرنفتی و عزیمت زائران عتبات عالیات گشوده شد.
فعالیت 2 پایانه تجاری و مسافری چذابه که در جوار هم ساخته شده اند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ساکنان بومی منطقه دارند.

** 29 هزار میلیارد ریال درآمد گمرکات خوزستان
درادامه این نشست ناظر گمرکات خوزستان نیز گفت:کمرکات خوزستان پارسال 29 هزار میلیارد ریال درآمد داشت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 13 درصد کاهش دارد.
غلامرضا بلوطی میرزا ادامه داد: کمترین درآمد گمرکی در آبادان و خرمشهر بوده است.
وی افزود: میزان صادرات غیر نفتی از خوزستان در پارسال 16 میلیون تن بود که بیشترین میزان صادرات از بندر امام خمینی(ره) با 12میلیون تن انجام گرفته است.
ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان ارزش صادرات در سال 97 در خوزستان هشت میلیارد دلار بوده که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 12درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: عمده صادرات غیر نفتی از محصولات پتروشیمی، فلزات و محصولات کشاورزی بوده و صنایع دستی کمترین میزان صادرات را از خوزستان به خود اختصاص داده است.
بلوطی میرزا رتبه خوزستان را در میزان صادرات در سال 97 در سطح کشور سوم و جایگاه ملی خوزستان را در میزان واردات به لحاظ وزنی رتبه اول و ارزشی رتبه سوم بیان کرد.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چذابه راهداري خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بردسکن از مسدود شدن محور بردسکن به طبس به دلیل سیلاب خبر داد.

علی‌اکبر یوسفیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از روز گذشته به دلیل بارش‌های شدید و سیلاب، حوزه خراسان جنوبی با مشکل مواجه شد، اظهار کرد: از صبح مسیر تپه طاق به عشق‌آباد و در ادامه از عشق‌آباد به طبس به دلیل خرابی جاده و تخریب ابنماها مشکلاتی به وجود آمد و عملاً تردد با مشکل مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تخریب ابنماها و نبود ایمنی کافی برای تردد رانندگان، راهداری خراسان جنوبی اعلام نمود مسیر بردسکن به طبس را مسدود اعلام کنیم که با هماهنگی اداره کل این اقدام صورت گرفت.

رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بردسکن با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر بازگشایی این محور از سوی خراسان جنوبی اعلام نشده است، تصریح کرد: تا زمانی که مرمت تخریب‌ها صورت نگیرد امکان بازگشایی نیست.

وی با اشاره به اینکه هنوز شرایط تردد در این محور مهیا نشده است، عنوان کرد: از میدان ورودی بردسکن اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته و رانندگان از مسیر جایگزین بجستان به سمت طبس می‌روند.

یوسفیان با بیان اینکه محورهای شهرستان بردسکن مشکلی ندارند و تردد در جریان است، افزود: فقط محور روستایی سرنخواب مشکل داشت که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی انجام شده است.

وی از آماده‌باش ستاد مدیریت و همچنین نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خبر داد و گفت: اکنون نیروها در محورها مستقر هستند.

رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بردسکن خاطرنشان کرد: با توجه به مسدود بودن محور بردسکن به طبس اکنون دو اکیپ شامل خودروهای سبک و دستگاه‌های سنگین در محور مسیر بردسکن-درونه مستقر هستند.

وی از لایروبی و پاک‌سازی داخل آبنماها برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل خبر داد و افزود: لایروبی آب‌نمای درونه و قبل از ابراهیم‌آباد انجام شده است.

رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بردسکن افزود: چون آب رودخانه فصلی دهن قلعه به کال شور رسیده امکان دارد در این منطقه عصر امروز سیلاب داشته باشیم.

وی با توجه به شرایط جوی از شهروندان خواست رعایت سرعت مطمئنه را داشته و وقتی به آبنماها می‌رسند بیشتر مراقب باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

یوسفیان در پایان تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی‎ها و آبگرفتگی و سیلاب در محورها از شهروندان درخواست می‎شود با احتیاط رانندگی کرده و به هیچ عنوان قصد عبور از سیلاب و محورهایی که دچار آبگرفتگی شده را نداشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز