Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@01:14:02 GMT

نشست اتحادیه‌اروپا و E۳ درباره ایران و برجام

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۵۴۵

نشست اتحادیه‌اروپا و E۳ درباره ایران و برجام

خبرگزاری مهر: «مایا کوتسیانچیچ» (Maja Kocijancic) سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: همانطور که فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) اعلام کرد، اتحادیه اروپا و ۳ کشور اروپایی پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی، نشستی را در سطح وزیران برگزار کردند.

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص نوشت که محور این جلسه ایران و برجام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، موگرینی امروز و پیش از آغاز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران تاکید کرد اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که دارد از این توافق حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به تحولات اخیر حول توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می‌کنیم. من امروز با وزرای خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در خصوص بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران گفتگو کنیم.

 

عضوکمیسیون‌ سیاست خارجی پارلمان آلمان:
لفاظی‌های بولتون درباره اقدام نظامی علیه ایران احمقانه است

نماینده پارلمان آلمان ادعای جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص اقدام نظامی علیه ایران را احمقانه توصیف کرد.

خبرگزاری مهر: «امید نوری پور» نماینده ایرانی تبار پارلمان آلمان در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به تاکید اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای ایران درباره چگونگی حمایت‌های دولت آلمان و اروپا از این توافق اظهار داشت: اکنون بهترین زمان برای اتحادیه اروپا برای عملی کردن قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا فرا رسیده تا تجار اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا مصون بمانند.

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این اروپایی‌ها باید انگیزه‌های جدیدی را به دولت ایران ارائه دهد، مانند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و یا مبارزه علیه پیامدهای تغییرات آب و هوایی.

نماینده پارلمان آلمان در پاسخ به اینکه آیا دولت آلمان گفتگوهایی را با دیپلمات‌های آمریکایی درباره تحریم‌های اعمال شده واشنگتن انجام داده است، گفت: بله، اینکه همه با یکدیگر با هدف جلوگیری از افزایش تنش و اقدام نظامی گفتگو کنند، ضرورت دارد.

نوری پور همچنین گفت: من بر این باورم که در شرایط کنونی عدم گفتگوی مستقیم میان آمریکا- ایران بزرگترین اشتباه است.

نماینده ایرانی تبار پارلمان آلمان درخصوص طرح ادعای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران گفت: لفاظی‌های بولتون درباره اقدام نظامی علیه ایران احمقانه است.

نوری پور در سال ۲۰۰۶ میلادی به پارلمان آلمان راه یافته و تاکنون در کمیسیون‌های سیاست خارجی و دفاعی عضویت دارد.

برلین: در تلاشیم تا کانال مالی تجارت قانونی با ایران را حفظ کنیم

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد: در تلاشیم تا کانال مالی تجارت قانونی با ایران را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که برلین در تلاش است تا کانالی را برای تجارت قانونی با ایران حفظ کند.

سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: همراه با شرکای اروپایی طرف ایران در برجام در تلاشیم تا توانمندی تجارت قانونی با ایران را به ویژه از طریق ایجاد یک کانال مالی حفظ کنیم.

گفتنی است، زایبرت چندی پیش در سخنانی اذعان کرده بود که اجرایی شدن ایجاد کانال مالی برای ارتباط ایران و اروپا طولانی‌تر از پیش‌بینی‌ها شده است.

سخنگوی دولت آلمان در این خصوص با طرح ادعایی عجیب مدعی شده بود: در حال حاضر باید آخرین اقدام‌های لازم برای این اجرایی شدن این همکاری انجام شود. این موضوع شامل ایران برای انجام اقدام‌های لازم از طرف خودش هم می‌شود.

به گزارش مهر، سازوکار حمایت از مبادلات تجاری موسوم به «اینستکس» توسط آلمان، فرانسه و انگلیس، اوایل فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) نهایی و ثبت شد.

مقر این گروه در پاریس فرانسه است که مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد و بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است.

این در حالی است که ۳ ماه پس از ایجاد دفتر اروپایی اینستکس، شرکت ایرانی آن نیز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) به ثبت رسید؛ اما اروپا کماکان در خصوص تعهدات خود تعلل می‌کند.

وزیر خارجه اتریش: برجام اولویت اصلی اتحادیه اروپاست

وزیر امور خارجه اتریش برجام را اولویت اصلی اتحادیه اروپا خواند و گفت: تا وقتی ایران در برجام بماند، این قرارداد معتبر است.

به گزارش رسانه ها، کارین کنایسل روز دوشنبه پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا دربروکسل، طرفین برجام را به حفظ این قرارداد و اجرای تعهداتشان دعوت کرد.
او با اشاره به سناریوهای مختلف و احتمالی، خواستار خویشتنداری طرفین توافق هسته ای ایران شد.
وزیرخارجه اتریش با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره پایبندی ایران به برجام یادآور شد: «ابتدا باید به یک سری از حقایق دست یابیم، چرا که نمی توان تنها بر اساس اخبار اولیه رفتار کرد».
به گفته کنایسل ایجاد خلاء و اعلام تهیه یک توافق جدید، به مثابه راهی غیرقابل عبور می باشد.وی ادامه داد، بااینکه همسایگان ایران انتقادهایی دارند. با این حال نمی توان برجام را کنار گذاشت، چرا که آن «پیشرفت شگرفی در دیپلماسی» بوده است.
بنابرگزارش روزنامه تریلور تاگس تسایتونگ اتریش، کنایسل در انتظار شنیدن اظهارات وزیر امور خارجه امریکا، مایک پمپئو در بروکسل است.
نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در باره برجام امروز در بروکسل برگزار می شود.وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است امروز در بروکسل حضور یابد.
بعد ازخروج 18اردیبهشت ماه سال 97 آمریکا از توافق هسته ای و برگرداندن تمامی تحریم ها، ایران هفته گذشته به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داد وتاکید کرد: هر زمان که خواسته های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا

به گزارش ورزش سه، کین در ابتدای فصل از تاتنهام هاتسپرز به بایرن مونیخ پیوست، با قراردادی که بیش از 100 میلیون پوند ارزش داشت.

از آن زمان ستاره کهنه کار انگلیسی توانسته به صورت انفرادی نمایش درخشانی داشته باشد و در 41 مسابقه در تورنمنت‌های مختلف 40 گل به ثمر برساند و 13 پاس گل بدهد.

با نگاهی به رده بندی برترین گلزنان لیگ های اروپایی در فصل 2023-2024، هری کین با به ثمر رساندن 33 گل در 30 مسابقه ای که در لیگ آلمان انجام داد و کسب 66 امتیاز (هر گل دو امتیاز دارد) مقام اول را به خود اختصاص داده است.

پس از کین، کیلیان امباپه فرانسوی، ستاره پاری سن ژرمن، با 26 گل در 27 بازی که در "لیگ 1" انجام داد، با مجموع 52 امتیاز قراردارد.

سرهو گیراسی گینه ای، مهاجم تیم اشتوتگارت آلمان با به ثمر رساندن 25 گل در 24 بازی  و در مجموع 50 امتیاز به ثمر رسانده، در رده سوم قرار دارد.

لائوتارو مارتینز آرژانتینی، مهاجم اینترمیلان با 23 گل در 29 بازی که در لیگ ایتالیا با مجموع 46 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. امتیاز مارتینز برابر با لوئیس اوبیندا، ستاره بلژیکی لایپزیش است که در 30 بازی لیگ آلمان 23 گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی، مهاجم منچسترسیتی با 20 گل در 26 بازی پشت سر آنها قرار دارد و با کول پالمر، ستاره چلسی که به همین تعداد گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده، با مجموع 40 امتیاز، پشت سر این مهاجمان است.

در بین مدعیان این فهرست شاهد حضور هیچ نامی از لیگ اسپانیا نیستیم جایی که آرتم دوپیک، مهاجم اوکراینی خیرونا با 18 گل فاصله‌ای بعید با مدعیان کفش طلا دارد.

امتیاز کفش طلایی در لیگ های اروپایی: هر گل در پنج لیگ اصلی (انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی) دو امتیاز کسب می‌کند.

از سوی دیگر، گلزنان لیگ‌های سطوح پایین‌تر، مانند پرتغال و هنلد، 1.5 امتیاز می‌گیرند، در حالی که امتیاز گل در رقابت‌های پایین تر تنها یک امتیاز است.

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!