Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@23:33:01 GMT

برای رفع عطش چای ننوشید

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۶۰۶

برای رفع عطش چای ننوشید

رضا منتظر، متخصص طب سنتی گفت: در مورد چای که یک نوشیدنی شایع در کشور است باید تاکید کنیم که ما فقط نوشیدن چای ایرانی را تأیید می‌کنیم. چای وارداتی و چایی که اسانس و رنگ دارد را توصیه نمی‌کنیم و اصلا استفاده نکنید و این‌ها عامل سودا در بدن هستند.
منتظر درباره نوشیدن چای هنگام سحری برای رفع عطش تصریح کرد: در وعده سحری حتی چای ایرانی را هم توصیه نمی‌کنیم چون حتی چای طبیعی هم ادرارآور است و حجم زیادی از مایعات را از بدن دفن می‌کند و این ممکن است در طول روز باعث عطش بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی به اشتباه فکر می‌کنند اگر چند لیوان چای در هنگام سحر بخورند آب بدنشان تأمین می‌شود و تشنه نمی‌شوند در حالی که برعکس است و آب زیادی از بدن شما دفع خواهد کرد.
رضا منتظر، در پاسخ به اینکه چه نوشیدنی‌هایی را جایگزین مناسب چای برای رفع عطش می‌داند گفت: از مایعاتی که عطش را برطرف می‌کند یکی خاکشیر با شربت آبلیمو است و همچنین عرق کاسنی. در فاصله افطار تا سحر بیشتر نوشیدنی‌هایی همچون شربت آبلیمو، خاکشیر، شربت سکنجبین و عرق کاسنی باشد نه چای که مایعات بدن را دفع می‌کند.
وی افزود: افرادی که به‌رغم رعایت همه توصیه‌ها دچار عطش می‌شوند و اغلب افراد جوان و گرم‌مزاج هستند به آنها توصیه می‌کنیم آب یخ مصرف نکنند. آب یا مایعی که می‌خواهید مصرف کنید، یک مقدار آبلیمو یا سرکه به آن اضافه کنید. این باعث می‌شود با حجم کمتری از مایعات یا آب عطش شما فروکش کند. اگر بخواهید آب تنها مصرف کنید باید حجم زیادی آب بنوشید و همزمان با غذا آب بخورید که این باعث می‌شود معده نفاخ بشود و دچار سو هاضمه شوید.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: چای رفع عطش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: باید به استقلال وپرسپولیس کمک کرد تا از مسیرشان دور نشوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: استقلال و پرسپولیس در ابتدای راه جدید هستند و باید به این دو باشگاه کمک کرد تا از مسیر اصلی‌شان دور نشوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،‌ کیومرث هاشمی افزود: تلاش ما رفع تمامی دغدغه‌های ورزشکاران است که برگزاری آیین تجلیل با حضور رییس جمهور یکی از این موارد بود.

وی گفت: وظیفه ورزشکار افتخارآفرینی است و وظیفه ما آماده کردن شرایط برای آنها و باید برای این قهرمانان آرامش را فراهم کنیم. یکی از معدود سالهایی بود که با شروع سال از ورزشکاران تجلیل شد.

هاشمی تصریح کرد: آنچه به لحاظ پرداختی نیاز بود انجام شد اما این به تنهایی کافی نیست و باید دغدغه ورزشکاران در بخش اشتغال، سربازی و مسکن را مرتفع کرد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در آیین نامه سرباز قهرمان رفع این دل‌نگرانی‌ها دیده شده و اصلاحات آن در حال انجام است که دامنه شمول ورزشکاران بیشتر شود.

وی افزود: سال قبل ورزش ١٠٠۵ بار پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورد و این ظرفیت ورزش قهرمانی است.

وزیر ورزش اضافه کرد: قانون می‌گوید باشگاه‌ها باید مشمول معافیت مالیاتی باشند. هر باشگاه به طور میانگین ١٠ تا ١٢ شغل ایجاد می‌کند و حدود ۴٣ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دغدغه باشگاه‌داران، دغدغه درستی است و پیگیری معافیت مالیاتی را وظیفه خودم می دانم. رییس‌جمهور هم اعتقاد داشت وزارت ورزش نباید درگیر باشگاه‌داری شود.

هاشمی گفت: در کار مشترکی که در دولت انجام شد، اتفاق خیلی خوب واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت.

وی افزود: باشگاه‌داری رسالت وزارت ورزش نیست، این واگذاری یکی از موفقیت‌های ورزش کشور است.
هاشمی همچنین اضافه کرد: دریافت حق پخش تلویزیونی حق باشگاه‌هاست و باید این حق داده شود. ٣۵ تا ٧٠ درصد درآمد باشگاه‌ها در دنیا بر اساس حق پخش تلویزیونی است که باشگاه‌های ما از این محروم هستند.
وی خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس در ابتدای راه جدید هستند و باید به این دو باشگاه کمک کرد تا از مسیر اصلی‌شان دور نشوند.
وی در پایان تاکید کرد: در موضوعات کلان وزارت ورزش به این دو باشگاه مردمی و پرطرفدار کمک خواهد کرد. باید نظر ۴٠ میلیون نفر هوادار این دو باشگاه راجلب کرد. البته حدود پنج درصد سهام این دو باشگاه به پیشکسوتان خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها