Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@16:02:46 GMT

لزوم مقابله با نهادینه شدن روزه‌خواری در جامعه

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۸۳۷

لزوم مقابله با نهادینه شدن روزه‌خواری در جامعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه روزه‌خواری در جامعه نباید نهادینه شود، اظهار کرد: متولیان امر نسبت به نظارت به روزه‌خواری در سطح جامعه باید توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در راستای فرهنگ‌سازی برای عدم روزه‌خواری در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و تمامی آحاد جامعه اعم از مسئولین و مردم وظیفه دارند تا با امر به معروف و نهی از منکر با پدیده روزه‌خواری در جامعه مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرایی با اشاره به برگزاری مراسمات جمع‌خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان ادامه داد: برگزاری چنین مراسماتی به تنهایی کافی نبوده و در کنار این برنامه‌ها باید اقدامات فرهنگی و دینی بسیاری در جهت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت گیرد.
وی یادآور شد:

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن روزه خواری روزه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام وحدانی فر صبح سه شنبه در جشن روز معلم که در سالن شهید مطهری دهدشت برگزار شد، افزود: معلمی شغل انبیاست و همانطور که پیامبر فرمود بعثت من بعثت معلمی است.

وی تصریح کرد: فرزندان جامعه که تربیتش در اختیار شما است با کلام شما رفتار یاد نمی‌گیرند، بلکه با رفتار یاد می‌گیرند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه آنچه باعث ساختن جامعه می‌شود این است که معلم اصلاح انجام دهد، افزود: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح و سرمایه گذاری در ابعاد مختلف انجام دهیم، راه آن توجه به آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه معلم باید برای حریم خود ارزش قائل شود، تاکید کرد: تا فرهنگ جامعه درست نشود و جایگاه معلم ارزش پیدا نکند و حرمت معلم توسط جامعه رعایت نشود، آموزش و پرورش ارتقا نمی‌یابد.

وی بیان کرد: برای خدا کار کنید و آنچه را که بیان می‌کنید و بذری که در ذهن دانش آموز می کارید، این بذر در آینده نمو خواهد کرد پ ببینید این بذر، بذر امید است یا بذر ناامیدی در جامعه رواج می‌یابد.

حجت الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: همه امید و نا امیدی‌ها را معلم ترسیم می‌کند و اگر تلاش برای خدا باشد خداوند رحمان به کار شما برکت می‌دهد و اگر در جایی کار برکت ندارد، باید ببینیم اخلاص وجود داشت؟.

امام جمعه دهدشت در پایان با یادآوری اینکه آموزش و پرورش کهگیلویه برتر استان شناخته شد با گلایه از مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاش برای ایجاد یک سالن در شأن معلمان شهرستان کهگیلویه تدبیر شود.

کد خبر 6099088

دیگر خبرها

  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم