Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@06:37:42 GMT

تغییر کاربری بیشترین تخلفات ساختمانی در خراسان‌شمالی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۹۵۸

تغییر کاربری بیشترین تخلفات ساختمانی در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، رمضانی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان امروز ۲۳ اردیبهشت در نشست خبری اظهارکرد: بیشترین تخلفات ساختمانی انجام شده در این استان مربوط به افزایش سطح و سطوح ساختمان و تغییر کاربری بوده و این در حالیست این تخلفات ساختمانی به شهرداری گزارش شده اما ازسوی این نهاد توجه آنچنانی به آن نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیشتر گزارش‌های تخلفات ساختمانی که به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود، منجر به جریمه شده و کمتر تخلفی منجر به تخریب شده است.
رمضانی افزود: کمیسیون ماده 100 نباید محلی برای فروش حقوق شهروندان باشد زیرا اضافه سطح و یا هر تخلف ساختمانی به معنای تضییع حقوق شهروندان است.
وی با اشاره به عضویت بیش از چهار هزار مهندس در این سازمان، یادآورشد: 59 درصد از این اعضا بدون پروانه اشتغال و بیکار هستند، بنابراین انتظار می‌رود در بازسازی منازل خسارت دیده از سیل از توان و ظرفیت مهندسان استفاده شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون مترمربع نقشه ساختمانی در استان تهیه و به مراجع صدور پروانه ارسال شده است، افزود: این میزان نقشه ساختمانی برای بیش از دو هزار و 840 پروژه تهیه شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی گفت: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده به لحاظ مساحت 4.5 درصد و به لحاظ شمار پروژه‌ها 14 درصد نسبت به سال ماقبل کاهش دارد.
وی از تهیه نقشه های ساختمان به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این امر کمک بسیار زیادی در صرفه جویی کاغذ می شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: از امسال به هیچ عنوان کاغذ برای تهیه نقشه استفاده نمی‌شود و تهیه نقشه ‌ا در فضای الکترونیکی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ