Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:45:54 GMT

لايحه اصلاح قانون توزيع عادلانه آب به مجلس مي رود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۱۳۰

لايحه اصلاح قانون توزيع عادلانه آب به مجلس مي رود

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از ارسال لايحه اصلاح قانون توزيع عادلانه آب از سوي وزارت نيرو به هيات دولت خبر داد و گفت: اين لايحه 18 ماده اي با طرح پيشنهادي کميسيون عمران ادغام، و در مجلس بررسي مي شود.

«صديف بدري» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با تشريح دستورکار امروز کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: در نشست امروز نحوه اجرا و آسيب شناسي موانع اجراي قانون توزيع عادلانه آب و پيشگيري از تصرفات و وضعيت پروژه هاي فاضلاب کشور با حضور وزير نيرو مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس با بيان اينکه تعيين پهناي بستر و مسيل ها در حريم رودخانه با دوره بازگشت 25 سال به عهده وزارت نيرو است، گفت: براساس قانون پيشگيري و حراست از سيل مصوب سال1348 يک سري وظايف برعهده وزارت کشور است اما بحث امروز کميسيون وظايف وزارت نيرو در حوزه خارج از شهرها بود چرا که داخل شهرها برعهده شهرداري ها و وزارت کشور است.
وي ادامه داد: وزارت نيرو درخصوص انجام وظايف و تکاليف قانوني و همچنين اقدامي که بايد در خسارت سيل اخير در برخي حوزه ها انجام مي داد گزارشي ارائه کرد که بر اساس آن 53 هزار کيلومتر از 75 هزار کيلومتر رودخانه درجه اول با سيستم کاداستر نقشه برداري و تعيين بستر و حريم شده است.
بدري با بيان اين که حدود 22 هزار هکتار از تصرفات و مزاحماتي که وجود داشته آزاد سازي و پيش بيني شد تا پايان برنامه ششم اين آزاد سازي به 27 هزار هکتار برسد،اظهارداشت: البته اينها کافي نيست بلکه يک برنامه منسجم سالانه مي خواهد که مهمترين آن لايروبي رودخانه هاست.
سخنگوي کميسيون عمران با بيان اينکه در نشست امروز اين کميسيون آسيب ها و موانع قانوني حريم رودخانه ها بررسي شد، گفت: وزارت نيرو اعلام کرد در بحث شفاف بودن وظايف نهادهاي مختلف در اين دو قانون بودجه مناسبي براي انجام تکاليف سالانه ديده نمي شود؛ لذا اين دو قانون بايد تجميع و اصلاح شود و دغدغه هاي موجود در مورد شفافيت وضعيت دستگاه ها، اصلاح شود.
وي ادامه داد: وزارت نيرو به همين منظور لايحه 18 ماده اي تهيه وبه هيات دولت ارائه کرده و کميسيون عمران هم بعد از سيل آذربايجان طرحي را در دست بررسي داشته است. درنهايت قرار شد کميته آب و فاضلاب به طور جدي اين طرح را با پيش نويس لايحه وزارت نيرو بررسي کند تا اين دغدغه ها در حوزه تقنيني حل شود.
بدري گفت: طرح کميسيون عمران در کميته آب و فاضلاب کميسيون از هفته آينده با اخذ لايحه وزارت نيرو به صورت جدي بررسي و با لايحه وزارت نيرو هم به گفته وزير در کميسيون ويژه اي در هيات دولت در دست بررسي است،ادغام مي شود.
اين نماينده مجلس تصريج کرد: در حوزه اجرا هم نيازمند هماهنگي بيش از پيش دستگاه هاي متولي موضوع يعني وزارت کشور، وزارت نيرو و بنياد مسکن هستيم و اميدواريم بعد از سيل اخير وبا توجه به دستور رئيس جمهور مبني بر تهيه گزارش جامعي توسط کميته مربوطه اين هماهنگي ها بيشتر شود.
نماينده مردم اردبيل در مجلس ناهماهنگي بين سازمان هواشناسي و وزارت نيرو و نحوه استفاده از داده ها را يکي ديگر از چالش هاي وزارت نيرو برشمرد و گفت: قرار شد وزارت نيرو از طريق دولت و وزارت راه و شهرسازي پيگير موضوع باشد تا هماهنگي هاي بين بخشي بيش از گذشته صورت بگيرد.
سخنگوي کميسيون عمران مجلس در رابطه با موضوع ديگر دستور کار نشست امروز اين کميسيون هم گفت: امروز تعدادي نمايندگان سوالاتي از وزير نيرو پرسيدند که بيشتر سوالات مربوط به مسائل منطقه اي بود وقرار شد فرصت دو هفته اي داده شود تا کارشناسان وزارت نيرو بررسي جامع تري داشته باشند و با نمايندگان سوال کننده نشستي برگزار کنند و درصورت متقاعد نشدن نمايندگان سوال کننده، به صحن مجلس ارجاع شود.
وي افزود: بررسي وضعيت پروژه هاي فاضلاب کشور هم به نشست بعدي کميسيون موکول شد.
سيام**7329 **2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری