Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@03:19:05 GMT

ساخت ربات مرغ‌مگس‌خواری که در تاریکی حرکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۲۸۸

ساخت ربات مرغ‌مگس‌خواری که در تاریکی حرکت می‌کند

سال‌ها است که مهندسان برای ساخت پهپاد‌ها از پرندگان الهام گرفته‌اند و این بار آن‌ها به سراغ «مرغ مگس‌خوار» رفتند که به طور ویژه‌ای سریع است.

براساس گزارش «نیواطلس»، مرغ مگس‌خوار قادر است در هوا توقف کند و بال بزند و همین مهارت محققان را علاقمند به ساخت رباتی با الهام از این پرنده کرد. محققان در ابتدا رفتار این پرنده را زیرنظر داشتند و الگوریتم‌هایی را از روی رفتار‌های آن‌ها ساختند و مرغ مگس‌خوار را شبیه‌سازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون محققان دانشگاه «پوردو» موفق به تولید پهپادی شدند که همانند مرغ مگس‌خوار پرواز می‌کند. این ربات دارای بال‌های ۱۷ سانتی‌متری و وزنی معادل ۱۲ گرم و به اندازه یک مرغ مگس‌خوار است که می‌تواند بیش از دو برابر وزن خود را (تا ۲۷ گرم) حمل کند.

طبق این گزارش، از همه مهم‌تر این است که این ربات همانند مرغ مگس‌خوار پرواز می‌کند؛ به گونه‌ای که می‌تواند در هوا توقف کند و بال بزند و همچنین در کمتر از ۰.۲ ثانیه تا ۱۸۰ درجه بچرخد.

جالب است بدانید که این ربات‌ها هیچ دوربینی ندارند و تنها با استفاده از حسگر‌های الکتریکی لمسی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی قادر به تشخیص محیط اطراف هستند؛ از همین رو می‌توانند در تاریکی نیز حرکت کنند.

گفتنی است؛ هدف از ساخت این ربات، بهبود کیفیت پهپاد‌ها در پرواز است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری ربات پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ربات چری در راه ایران

وزن ۵۵ کیلوگرمی، قد ۱۶۶ سانتی‌متری، سرعت حرکت ۵ کیلومتر در ساعت و قابلیت شبیه‌سازی ۶ احساس مختلف ازجمله ویژگی‌های این ربات فروشنده هستند که در قالب دو نسخه زن و مرد عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع:دیجیاتو

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب