Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کشورهای اروپایی بسیاری از تعهدات خود در قبال برجام را به انجام نرسانده‌اند، وزیر امور خارجه انگلیس از ایران خواست که به کلیه تعهدات خود ذیل برجام پایبند بماند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در پایان نشست با همتایان اروپایی و آمریکایی خود اعلام کرد ایران باید به همه تعهداتش ذیل برجام پایبند بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرمی هانت در پایان نشست امروز با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر خاطرنشان ساخت: «روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم و در مورد ایران گفتگو کردیم. همان‌طور که به همکارانم نیز گفتم، ما نگرانی‌های جدی در مورد احتمال تشدید تنش‌ها [با ایران] داریم. توافق هسته‌ای برای جلوگیری از اشاعه خطرناک‌ترین سلاح‌ها در بی‌ثبات‌ترین منطقه جهان [خاورمیانه] حیاتی است. ایران باید به همه تعهداتش پایبند بماند.»

 به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای خطاب به طرف‌های اروپایی از تعدیل تعهدات برجامی خود خبر داد.

ایران تأکید کرده است در صورتی که طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود در قبال این توافق عمل کنند، حاضر است بار دیگر عمل به تعهدات پیشین خود را از سر بگیرد.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا برجام اخبار "انگلیس"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام اخبار انگلیس اتحادیه اروپا برجام اخبار انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غزه گفتگو و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

طبق اعلام این وزارتخانه، البوسعیدی و امیرعبداللهیان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران