Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-02@15:56:44 GMT

ظریف با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۷۹۳

ظریف با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.به گزارش بلاغ،محمدمواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است صبح امروز (دوشنبه) با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های دو کشور، عازم عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان شد. 

ظریف در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد ترکمنستان راه‌های گسترش روابط دو جانبه از جمله در زمینه‌های سیاسی، تجاری، حمل و نقل، انرژی، گمرکی و همچنین تحولات منطقه‌ای و جهانی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد داد.

وزیر خارجه ایران فروردین 1396 در اولین مقصد سفرش به سه کشور آسیای میانه و قفقاز به عشق‌آباد سفر کرد و پس از آن به گرجستان و از آنجا به قرقیزستان رفت.

ظریف دی ماه 1392 نیز به ترکمنستان سفر کرده بود. سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز در این سفر برگزار شد.

«رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان 22 اردیبهشت 1397 نیز به تهران سفر کرده بود.

 

 

«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز مرداد 1394، اردیبهشت 1395 و همچنین مرداد 1396 به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و دو طرف بر توسعه همه جانبه روابط تأکید کردند.

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نیز فروردین 1397 به عشق‌آباد سفر کرده بود.

 

 

در پی سفر حسن روحانی به عشق‌آباد و در ادامه رایزنی‌های مقامات 2 کشور و در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تعداد 283 زندانی ایرانی و تعدادی زندانی ترکمنی، روز چهارشنبه هشتم فروردین 1397 در مرز لطف‌آباد و با حضور نمایندگان قضایی 2 کشور و همچنین نماینده سفارت کشورمان در عشق آباد به داخل کشور منتقل شدند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و حتی کارهای تعیین مرز نیز در حال انجام است، گفت: وقتی من اینجا صحبت می کنم این اتفاق در جریان است. این امر توسط دو کشور بدون هیچ واسطه ای محقق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه ششمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو با بیان اینکه ما نمی توانیم به برخی از کشورهای اروپایی اجازه دهیم که در قرن بیست و یکم با کشورهای دیگر به عنوان مستعمره رفتار کنند، گفت: وقتی ما صدایمان را بلند کردیم، وقتی این موضوع را در دوران ریاست خود بر جنبش غیرمتعهدها مطرح کردیم، به این دلیل نبود که ما مخالف کشوری بودیم. ما فقط به عدالت و قوانین بین المللی متعهد بودیم.

وی افزود: جهان نباید چشم خود را بر روی عملکرد بد استعمار نو ببندد. این نشان دهنده یکسان سازی اجباری فرهنگی است. این رویداد در بیش از 10 قلمرو دریایی فرانسه اعمال می شود. این روند باید متوقف شود.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و حتی کارهای تعیین مرز نیز در حال انجام است، گفت: وقتی من اینجا صحبت می کنم این اتفاق در جریان است. این امر توسط دو کشور بدون هیچ واسطه ای محقق شد. 

علی اف افزود: این موضوع یک بار دیگر نشان می دهد که ما نیازی به واسطه نداریم، به ویژه افرادی که به دنبال اهداف خود هستند. آنها نمی خواهند کمک کنند، می خواهند برای منافع سیاسی و اقتصادی خود در منطقه ما دخالت کنند. آنها می خواهند به این آتش بیفزایند.

رئیس جمهور آذربایجان ادامه داد: صلح در قفقاز تنها از طریق عادی سازی بین آذربایجان و ارمنستان حاصل می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد