Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@18:08:55 GMT

هشدار آمریکا به اتحادیه اروپا درباره راهبرد دفاعی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۹۶۶

هشدار آمریکا به اتحادیه اروپا درباره راهبرد دفاعی

این خبرگزاری به نقل از روزنامه ال پاییس اسپانیا، اعلام کرد آلن لرد معاون وزیر دفاع آمریکا، روز یکم ماه مه، نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا ارسال کرد و در آن، از اقدامات مستقل اتحادیه اروپا در زمینه صنایع دفاعی و تسلیحاتی انتقاد کرد. وی در نامه خود نوشت: اتحادیه اروپا به تنهایی طرح‌های صنایع دفاعی و تسلیحاتی خود را اجرا کرده و بدین ترتیب همگرایی صنایع دفاعی و تسلیحاتی دوسوی اقیانوس اطلس (ترانس آتلانتیک)، را در چارچوب ناتو و همچنین همکاری نظامی آمریکا و اروپا، تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ تاکید کرد: اگر اتحادیه به تنهایی برای اجرای طرح‌های تولید صنایع دفاعی و تسلیحاتی اقدام و از مشارکت با کشور‌های ثالث و بخصوص آمریکا خودداری کند، آمریکا در روابط تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا مقابله به مثل خواهد کرد.

آلن لرد معاون وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد: شورای اتحادیه اروپا طرح تاسیس سازمان همکاری دفاعی دایمی PESCO (ارتش اروپایی) و تاسیس صندوق دفاعی با بودجه ۱۳ میلیارد یورو با مشارکت کشور‌های عضو را در سال ۲۰۱۷ تصویب کرد. اما این نوع اقدام اتحادیه اروپا عمیقا آمریکا را نگران کرده است. افزایش ظرفیت نظامی اتحادیه اروپا باعث پراکندگی منابع مالی دفاعی و بروز عدم هماهنگی بین ارتش‌های کشور‌ها و رقابت ناسالم غیر ضروری بین ناتو و اتحادیه اروپا خواهد شد. آمریکا از افزایش بودجه دفاعی و نظامی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، اما مخالف اجرای سیاست‌های استراتژیک دفاعی و نظامی مستقل از آمریکاست.

لوئیس سیمون مدیر دفتر نمایندگی انستیتو مطالعات و تحقیقات Elcano اسپانیا در بروکسل درباره نامه در آلن لرد معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: اکنون بطور آشکار با درگیری و جنگ منافع روبرو شده ایم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده