Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@21:47:03 GMT

با بودجه و تسهیلات دولت نمی توان مشکل اشتغال را حل کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۶۲۷۲

با بودجه و تسهیلات دولت نمی توان مشکل اشتغال را حل کرد

نماینده مجلس: در مباحث و موضوعاتی مثل اقتصاد متاسفانه نگاه ها همیشه به اعداد و ارقام بودجه و تسهیلات دولتی است که اشتباه بزرگی است و اشتغال اینگونه درست نمی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرضا مصری رئیس کمیته اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه در برنامه تیتر امشب با بیان این که ما خود اقتصاد را گم کرده ایم گفت: باید بتوانیم بدون نگاه به بودجه و اعداد و ارقام تسهیلات دولتی از 1600 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود کشور که دست مردم است اشتغال ایجاد کنیم و باید توجه داشت که اشتغال با تسهیلات و اعداد و ارقام دولتی و بودجه درست شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   نماینده مجلس با اشاره به ظهور روزانه انواع سلاطین اقتصادی در کشور افزود: این سلطان ها همه از سود را در واردات دیده اند و پولشان را آنجا برده اند و واردات یعنی سفته و بازی و اگر ما در تولید مشکل داریم برآِ آن است که سود ده نیست اگر تولید سود ده شود نقدینگی را خود بخود جذب می کند.  او گفت: ما راه را گم کرده ایم و تا به مسیر درست برنگردیم و تا تولید کننده نتواند نفس بکشد نمی توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم. الان هم که واردات ممنوع شده چون ارزی نیست و در این شرایط فراهم کردن مواد اولیه هم برای تولید کننده مشکل شده است، الان تولید کننده ماود اولیه اش را از کجا تامین کند.     علاء الدین ازوجی مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار نیز با اشاره به برنامه اشتغال سال 98 گفت: در این برنامه ثبات کلان اقتصاد، مدیریت واردات کالا ، استفاد از ظرفیت اعتباری مالیات و معافیت های مالیاتی و مدیریت هزینه نیروی کار از جمله مواردی نیست که در این برنامه دیده شده است.    مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار با بیان این که پرداخت تسهیلات موب اشتغال زایی نشده گفت: نظام اقتصادی باید به سمت اقتصاد انگیزشی و مولد برود و باید از ظرفیت های  مالیاتی و مشوق های مالیاتی بریا تحریک تولید استفاده کرد.   ازوجی  با بیان این که مالیات به نوعی برای واحد اقتصادی هزینه است افزود: مالیات را از مالیات بر تولید به مالیات بر مصرف باید برد و بخش خدماتی را هم باید از معافیت های مالیاتی برخوردار کرد تا زمینه ایجاد اشتغال در این بخش نیز تقویت شود.    

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است